۱۰ فیلم برتر جشنواره تورنتو به انتخاب منتقد آمریکایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۶

۱۰ فیلم برتر جشنواره تورنتو به انتخاب منتقد آمریکایی

منتقد آمریکایی 10 فیلم برتر نمایش داده شده جشنواره تورنتو امسال به انتخاب خوش را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، جشنواره بین المللی فیلم تورنتو یکشنبه شب ۱۸ سپتامبر به پایان می رسد. جوردن ریمی منتقد شناخته شده سینما ۱۰ فیلم برتر این فستیوال را که از نظر او جشنواره ای با تعداد فیلم های زیاد اما آثار برجسته کم بود، معرفی کرده است.

این منتقد می نویسد ۲۰۰ فیلم در این دوره جشنواره به نمایش درآمد که او تقریبا یک چهارم این فیلم ها را تماشا کرد و معتقد است فیلم ها اغلب متوسط بودند.

۱۰ فیلم برتر فستیوال از دیدگاه ریمی شامل این آثار هستند: «بنشی های اینی‌شرین» ساخته مارتین مک دونا که اولین بار در جشنواره ونیز امسال به نمایش درآمد. «چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم» ساخته دنیل گلدهابر که یک فیلم مربوط به سرقت است. «چاقو کشی ۲» ساخته ریان جانسون که نتلفیکس آن را تولید کرده است. «فبلمن ها» ساخته اسپیلبرگ که ریمی آن را شبیه «روزهای رادیو» وودی آلن می داند. «سنت عمر» اولین ساخته بلند سینمایی آلیس دیاپ که درجشنواره ونیز امسال نیز خوش درخشید. «همه زیبایی و خونریزی» ساخته لورا پویترس که در ماه جاری میلادی توانست شیرطلای جشنواره ونیز را از آن خود کند. «بازبینی» ساخته الگانس براتون که از حضور جرمی پاپ بازیگر جوان آمریکایی بهره می برد. «در جبهه غرب خبری نیست» فیلمی آلمانی به کارگردانی ادوارد برگر که از کشور آلمان به اسکار فرستاده شد. «پِرل» به کارگردانی تی وست که داستانش در زمان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ رخ می دهد.

جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۲ از روز ۸ سپتامبر آغاز شد و امروز ۱۸ سپتامبر به کار خود خاتمه می دهد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است