هر چیز باید در زمان خودش اتفاق بیفتد/ تجربه مشابه بازیگر و سوژه نقاشی رامبراند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
نوا نعمتی در گفتگو با صبا:

هر چیز باید در زمان خودش اتفاق بیفتد/ تجربه مشابه بازیگر و سوژه نقاشی رامبراند

نوا نعمتی کارگردان «نارس» که در سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد درباره روند تولید و داستان این فیلم توضیح داد.

فیلم نارسنوا نعمتی کارگردان «نارس» که در سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و در بخش آثار داستانی حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند تولید این فیلم گفت: ایده اولیه فیلم مربوط به ۴ یا ۵ سال پیش است و چندین بار هم بازنویسی شد. حقیقت مطلب این است که مدتی شک داشتم که به عنوان فیلم اول به سراغ این قصه بروم اما درنهایت و به طور جدی در اواخر سال ۱۳۹۹ بود که بازنویسی را شروع کردم.

وی ادامه داد: پیش تولید کار را از مردادماه ۱۴۰۰ شروع کردیم و با دوستان و عزیزانی که می‌خواستم در این کار کنارشان باشم تماس برقرار کردم و درنهایت ۲۰ مهر ۱۴۰۰ کار را کلید زدیم و ۲ روز در قائمشهر و ۲ روز هم در اطراف تهران فیلمبرداری داشتیم.

فیلم نارسنعمتی درباره اولین تجربه کارگردانی فیلم کوتاه خود توضیح داد: پیش از این تجربه کارگردانی ۲ تئاتر را داشتم اما «نارس» اولین تجربه کارگردانی من در فیلم کوتاه است. تجربه کارگردانی تئاتر خیلی به کمک من آمد و باعث شد تا پیش تولید خیلی خوبی داشته باشم و با انتخاب‌های درست، دوستان حرفه‌ای را در کنار خود داشته باشم. به همین دلیل پیش تولید ما دقیق و سخت پیش رفت اما در تولید مشکلی نداشتیم.

کارگردان «نارس» درباره فیلم خود بیان کرد: این فیلم درباره دختری است که بازیگر تئاتر است و نقشی به او پیشنهاد می‌شود و قرار است آن را بازی کند که برگرفته از یکی از نقاشی‌های رامبراند است. در آن نقاشی دختری وجود دارد که به او تجاوز شده است و دختر قصه ما هم تجربه مشابهی داشته و حالا درگیر اتفاقاتی می‌شود.

وی درباره حضور فیلم «نارس» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: قطعا این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های داخل کشور است و هر فیلمسازی دوست دارد کارش در کشور خودش دیده شود و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم و فکر می‌کنم این جشنواره کمک می‌کند تا به این امر مهم برسم.

فیلم نارسنوا نعمتی در پایان درباره ورود به عرصه فیلم بلند داستانی نیز بیان کرد: قطعا به سراغ فیلم بلند داستانی می‌روم و به این فضا ورود می‌کنم اما هر چیز باید در زمان خودش اتفاق بیفتد و برای آن عجله‌ای ندارم.

عوامل فیلم کوتاه «نارس» عبارتند از نویسنده و کارگردان: نوا نعمتی، بازیگران: آیناز آذرهوش، شهریار فرد، نیلوفر بنا، سروش صادقی، مدیر فیلم برداری: محمد رسولی، تدوین: پویان شعله‌ور، طراح صحنه: پوریا اخوان، طراح پوستر: مهدی فاتحی، طراح لباس: اسما احمدی، صدابردار: میثم حسن‌لو، صداگذاری: محدثه تیموری، آهنگ‌ساز: مهران میرمیری، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، دستیار اول کارگردان: رامتین خیرخواه، برنامه‌ریز: کیمیا بختیاریان، شفق شکری، دستیار دوم کارگردان: سروش صادقی، منشی صحنه: آذین امیری، عکاس: محمد کشوری، گریم: فائقه بهمنش.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است