۱۰ فیلم کوتاه اکران آنلاین می‌شود/ فیلم‌های درام انجمن سینمای جوانان در فیلیمو | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۹

۱۰ فیلم کوتاه اکران آنلاین می‌شود/ فیلم‌های درام انجمن سینمای جوانان در فیلیمو

انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری فیلیمو 10 فیلم کوتاه را به صورت اشتراکی به نمایش می‌گذارد.

به‌ گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، امور پخش و توزیع انجمن سینمای جوانان ایران در تازه‌ترین همکاری خود با پلتفرم‌های پخش فیلم، با همکاری فیلیمو ۱۰ فیلم کوتاه را که در دهه ۹۰ در انجمن سینمای جوانان ایران تهیه و تولید شده است، به صورت اشتراکی در دسترس علاقه‌مندان فیلم کوتاه قرار داد.

تمام این ۱۰ فیلم کوتاه که در ژانر درام تولید شده‌اند، بالغ بر یک هفته است که به ترتیب روی این پلتفرم بارگذاری شده‌اند و هر روز یکی از این فیلم‌ها در بخش برترین‌ها و محبوب‌ترین‌های صفحه اصلی فیلیمو قرار دارد تا علاقه‌مندان به سینمای کوتاه راحت‌تر به این فیلم ها دسترسی داشته باشند.

امور پخش و توزیع انجمن سینمای جوانان ایران تاکنون بالغ بر ۲۰۰ فیلم کوتاه را که در انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده‌اند، به صورت اشتراکی و برخی فروشی در پلتفرم‌های هاشور، ودیو و تیوال اکران آنلاین کرده است و این ۱۰ فیلم کوتاه برای اولین بار است که در پلتفرم فیلیمو اکران آنلاین می‌شوند.

اکران آنلاین به صورت اشتراکی به این معناست که مخاطبان فیلم کوتاه با داشتن حق اشتراک پلتفرم‌ فیلیمو می‌توانند این فیلم‌ها را تماشا کنند.

اطلاعات ۱۰ فیلم کوتاه ارائه شده در فیلیمو به شرح زیر است:

«صراحی» به کارگردانی سعید نجاتی و نویسندگی سعید نجاتی و علی توکلی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده است و حسین فرضی‌زاد و یوسف یزدانی در فیلم کوتاه «صراحی» نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم درباره طلبه جوانی است که به تازگی به خانه‌ای نقل مکان کرده است و با خواسته غیرمعقول زن همسایه رو‌به‌رو می‌شود.

«جونده» به کارگردانی نوید صولتی و نویسندگی کریم لک‌زاه و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران، در سال ۱۳۹۸ و در ژانر درام تهیه و تولید شده است و بابک کریمی و علیرضا مهران در آن ایفای نقش کرده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «تعداد شکارچیا رو امشب بیشتر می‌کنن. حدسشون اینه که گرازه، آخه من نمی‌فهمم، تو دل تهرون گراز چیکار می‌کنه؟!»

«مونولوگ» به کارگردانی کاوه قهرمان و نویسندگی رضا سعیدی درباره زنی است که روبه‌روی آینه با خود صحبت می‌کند.

«عروسی مسلم» به کارگردانی و نویسندگی رضا جمالی و با بازی خویدل و حسین نصیری در سال ۱۳۹۲ تولید شده است. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «در روز عروسی مسلم، مداح جوان روستا، یکی از اهالی می‌میرد. او چون تنها مداح روستاست، مجبور می‌شود مراسم عروسی را ترک کند و در مراسم خاک‌سپاری شرکت کند که این رفتار او خوشایند عروس نیست.»

«تکلیف» به کارگردانی و نویسندگی علی خوشدونی فراهانی درسال ۱۳۹۷ و با بازی لیلا زارع و امیررضا رنجبران تولید شده است و درباره چالش‌هایی است که دختران نسل جدید با مدرسه دارند.

«استخوان» به کارگردانی غلامرضا حیدری و نویسندگی غلامرضا حیدری و کریم خودسیانی در سال ۱۳۹۶ با بازی سیاوش چراغی‌پور و معصومه قاسمی‌پور تولید شده است. این فیلم کوتاه درباره پیکر تازه تفحص شده شهیدی است که بعد از سال‌ها به خانه برمی‌گردد.

«دریازدگی» به کارگردانی و نویسندگی حامد اصلانی در سال ۱۳۹۶ با بازی محمود نظرعلیان و پاوان افسر تولید شده و روایتگر بخشی از زندگی پیرمرد ترومپت‌زنی است که در هوای قراری خیالی‌ست…

«هستی» به کارگردانی و نویسندگی کمال پرناک در سال ۱۳۹۴ درباره کودکی تولید شده است که بعد از مرگ مادرش در آغوش او، با مفهوم مرگ آشنا می‌شود.

«سکوت» به کارگردانی و نویسندگی مهرداد حسنی در سال ۱۳۹۴ تولید شده و روایتگر زندگی پسربچه‌ افغانستانی است که برای امرار معاش، نقش یک پستچی نامه‌رسان را بازی می‌کند.

«دوچرخه‌ها، پدرها، سیگارها» به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم ایرج‌زاد در سال ۱۳۹۳ و با بازی مهران نائل و تینو صالحی تولید شده است. این فیلم کوتاه داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که به تازگی تصمیم گرفته سیگار را ترک کند، اما وقتی پسرش به همراه دو دوست دیگرش متهم به دزدیدن دوچرخه‌ای می‌شوند، ماجرا شکلی تازه پیدا می‌کند.

این ۱۰ اثر تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران در بخش فیلم کوتاه و محبوب‌ترین‌های فیلیمو قابل تماشاست.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است