روایت قصه‌ها و افسانه‌ها «جایی در بهشت»/ وارد دنیایی پر از آرامش شوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۹
آویده سلمان‌پور با صبا عنوان کرد:

روایت قصه‌ها و افسانه‌ها «جایی در بهشت»/ وارد دنیایی پر از آرامش شوید

آویده سلمان‌پور گفت که نمایشگاه «جایی در بهشت» راوی قصه‌ها و افسانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه انفرادی نقاشی آویده سلمان‌پور به نام «جایی در بهشت» تا دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ در گالری ویستا برپا است و این هنرمند در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: من علاقه زیادی به مینیاتورهای ایرانی دارم و برای خلق اثر معمولا ابتدا به صورت اتفاقی و غریزی شروع به کار می‌کنم و در پی یافتن خود و شادی‌ای پایدار‌ هستم. من از خود سوال می‌پرسم که اگر خالق دنیای جدیدی باشم، آن را چگونه می آفرینم؟ و براین‌اساس دست بـه ساختن دنیاهای گوناگونی در خیالات و تصوراتم می‌زنم‌.

او ادامه داد: گاهی در اوج ناکامی و خستگی و در نهایت برای آشتی با خود، دست به خلق هارمونی‌وار رنگ‌ها، زن‌ها، اسطوره‌ها حتی موجودات خیالی زدم که موجب تسکین و مرهم من شدند!

این هنرمند خاطرنشان کرد: آثار این مجموعه راوی قصه‌ها و افسانه‌ها هستند؛ قصه‌هایی که مرز میان انسان و اسطوره در آن‌ها شکسته می‌شود و در آن از دنیایی پر از آشوب و هرج و مرج به آرامش می‌رسیم.

او درباره مرز میان انتزاع‌گرایی و فرم در آثار خود گفت: در نقاشی‌هایم نمی‌توانم مرزی میان انتزاع و واقعیت قائل باشم. من از یک تابلوی تماما انتزاعی با کمک خط و خطوط، فرم ها را خلق کردم و این نقاشی‌ها در کنار هم معنا پیدا کردند، بنابراین هم انتزاع و هم پیکره و هم فرم برایم اهمیت دارد اما بر اساس موضوع به آن ها توجه می‌کنم.

این نقاش درباره انتخاب رنگ در این آثار «جایی در بهشت» اظهار کرد: برای خلق دنیایی که برای من نشان‌دهنده بهشت است، نمی‌توانستم از رنگ‌های تیره و کدر استفاده کنم، بنابراین رنگ های روشن و شاد و گرم را برای این دنیا انتخاب کردم تا گرمای عشق و زیبایی را بهتر نشان دهم. در واقع انتخاب رنگ ها در آثار این نمایشگاه بر اساس یک فضای موضوعی و فرآیند نقاشی ها و جنبه های بیرونی و درونی شکل گرفت.

سلمان‌پور در پایان درباره انتخاب نام این نمایشگاه توضیح داد: نام نمایشگاه در پی شرایط موضوعی و فضای کاری ام انتخاب شده است که جهانی تمثیلی و بهشت گونه را نشان می دهد، در عین حال که چیزهایی در آن از دست رفته یا تکه تکه شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «جایی در بهشت» می‌توانند همه‌روزه به جز شنبه‌ها به گالری ویستا در نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است