تاکید بر تنوع ژانر باعث انتخاب فیلم ضعیف نشد/ بررسی تمام فیلم‌های ارسالی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۹
عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفتگو با صبا:

تاکید بر تنوع ژانر باعث انتخاب فیلم ضعیف نشد/ بررسی تمام فیلم‌های ارسالی

رضا نجاتی کارگردان و عضو هیات انتخاب آثار داستانی سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره روند و نحوه انتخاب آثار گفت.

رضا نجاتیرضا نجاتی کارگردان و عضو هیات انتخاب آثار داستانی سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند انتخاب آثار این بخش گفت: تیم هفت نفره هیات انتخاب این دوره از جشنواره، تمام فیلم‌های ارسالی که حدود ۱۲۰۰ فیلم بود، با دقت بررسی و داوری کرد. درباره انتخاب آثار دوره‌های گذشته اطلاعی ندارم اما ما در این دوره تمام فیلم‌های ارسال شده را نگاه کردیم و هر فرد به فیلم‌ها نمره‌ای می‌داد تا یک تعدادی از فیلم‌ها بالا بیایند و بتوان درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر داشت و در نهایت طی ۲ جلسه ۱۲ ساعته به جمع بندی آثار پرداختیم.

وی درباره معیارهای خود برای انتخاب یک اثر توضیح داد: طبیعتا وقتی یک مسئولیتی را قبول می‌کنید، نباید سلایق شخصی را در آن کار وارد کنید. برای من در وهله اول ایده یک کار مهم بود و در مراحل بعد تکنیک و سایر موارد را بررسی می‌کردم. یعنی شاید کاری بود که ایده بی‌نظیری داشت اما از نظر کارگردانی و یا حتی تکنیک خوب نبود، من این کار را می‌پذیرفتم و به آن توجه می‌کردم.

نجاتی درباره چالش‌ها و تنش‌های هیات انتخاب سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: تنش نه اما چالش وجود داشت و دلیل وجود هیات انتخاب هم همین بحث و تبادل نظرهاست که قطعا با چالش همراه است اما تقریبا همسو و هم‌نظر بودیم. فکر می‌کنم در روزگاری زندگی می‌کنیم که شناخت یک اثر خوب کار بسیار سختی نیست.

کارگردان «ارفاق» درباره سطح و کیفیت آثار ارسالی مطرح کرد: باتوجه به اینکه در دوره گذشته جشنواره نیز حضور داشتم به نظرم جشنواره امسال آثار با کیفیت‌تری داشت و نسبت به دوره گذشته بهتر بودند.

رضا نجاتی در پایان گفت: تاکید بر تنوع ژانر به هیچ وجه باعث نشد که حاضر به حضور فیلمی ضعیف در سبد انتخابی فیلم‌های جشنواره شویم و حتی تصمیم گرفتیم که اگر در یک ژانر فیلم قوی و باکیفیتی وجود نداشت، آن ژانر را کلا از این سبد فیلم‌ها حذف کنیم. درنهایت و با درنظر گرفتن نکته‌ای که عرض کردم، تلاش کردیم تا به یک رنگارنگی و گوناگونی در مساله ژانر برسیم که این اتفاق قطعا کمک بزرگی به پیشرفت خود جشنواره و علاقه‌مندان این حوزه که این رویداد را پیگیری می‌کنند، خواهد کرد.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است