حضور «سمپاش» در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم ترکیه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷

حضور «سمپاش» در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم ترکیه

پویانمایی «سمپاش» ساخته فرنوش عابدی در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ادنا» کشور ترکیه نمایش داده شد.

«سمپاش»به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «سمپاش» ساخته فرنوش عابدی در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ادنا» کشور ترکیه نمایش داده شد.

این انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش بین‌الملل فیلم‌های کوتاه به همراه دو فیلم ایرانی دیگر و فیلم‌هایی از کشورهای ترکیه، برزیل، کرواسی، آلمان، اتریش، مقدونیه، مونته‌نگرو، قزاقستان، فرانسه، آمریکا و هلند به رقابت پرداختند.

در خلاصه داستان انیمیشن «سمپاش» که تاکنون موفقیت‌های زیادی در جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده، آمده است: در ویرانشهری در آینده‌ای نامعلوم ارتشی به نام سمپاش‌ها بر شهر حکومت می‌کنند که رویش هر گونه گل و روییدنی ممنوع است. یکی از سربازان به ‌واسطه پسرکی با گروهی که به ‌طور پنهانی از گیاهان مراقبت می‌کند آشنا می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «ادنا» که به «جشنواره توپ طلایی» نیز شهرت دارد، یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم ترکیه است که قدمت ۲۹ ساله دارد.

مهمانان این جشنواره می‌توانند از تمامی رویدادهای آن، اعم از نمایش فیلم، کارگاه‌های آموزشی بهره ببرند و با فیلمسازان، فیلمنامه‌نویسان و بازیگران برجسته دیدار کنند.

بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ادنا» از ۲۱ تا ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ (۱۲ تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲) در شهر ادنا کشور ترکیه برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است