هفتمین یادواره صلح در برج آزادی تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴

هفتمین یادواره صلح در برج آزادی تهران

همزمان با روز جهانی صلح و آغاز هفته دفاع مقدس هفتمین یادواره صلح از 31 شهریور در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برج آزادی، همزمان با روز جهانی صلح و آغاز هفته دفاع مقدس هفتمین یادواره صلح، مقاومت، امید با حضور هنرمندان و شخصیت های فرهنگی هنری روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱ در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران افتتاح می‌شود.

این رویداد فرهنگی که توسط مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون، به دبیری محمدمهدی تدین‌موغاری و با همکاری برج آزادی برگزار می شود شامل بخش های مختلف تجسمی و نمایشی است.

نمایشنامه‌خوانی «نزار این خواب تعبیر بشه» به کارگردانی سعید محبی و تهیه کنندگی مرکز فرهنگی هنری دارالفنون و همچنین نمایشگاه عکس و هنرهای دیجیتال، همراه با رونمایی از کتاب «صلح» از دیگر برنامه های این یادواره است.

نمایشگاه عکس شامل ۴۰ اثر از ۴۰ هنرمند دانش آموخته دارالفنون به ابعاد ۵۰×۷۰ روی کاغذ عکس و به صورت تخته شاسی است که این آثار پس از بازدید موزه های صلح تهران، موزه جنگ، موزه دفاع مقدس، موزه شهدا و جلسات نمادشناسی صلح توسط هنرجویان مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون با رویکرد پژوهشی و خلق آثار مفهومی با تکنیک‌های عکس‌سازی، فتوکولاژ و فتومنی پولیشن تولید شده است.

یادواره صلح، مقاوت، امید، هفت دوره متوالی به خلق آثار صلح پرداخته و آثار متعددی با پیام صلح و دوستی و جهانی عاری از جنگ و خشونت را به نمایش گذاشته است. این یادواره همه ساله همزمان با روزجهانی صلح و آغاز هفته دفاع مقدس آثار جدید خود را به نمایش می‌گذارد.

محمدمهدی تدین‌موغاری دبیر برگزاری یادواره صلح مقاومت، امید، هدف برپایی این نمایشگاه را گامی برای تحقق آرزوی جهانی عاری از خشونت و صلحی پایدار خواند و تاکید داشت که سال‌هاست با امید و انتظار برای ظهور منجی عدل گستر، این یادواره توسط مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون در روز ۳۱شهریور ۱۴۰۱ ماه همزمان با روز جهانی صلح برگزار می شود.

این نمایشگاه از ۳۱ شهریور تا ۸ مهر ۱۴۰۱ در نگارخانه برج آزادی میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است