امیدوارم همانند گذشته پویایی جشنواره یاس را تماشا کنیم

بیژن میرباقری؛ کارگردان و نویسنده سینما، در ارتباط با اهمیت برگزاری جشنواره فیلم یاس به خبرنگار «صبا»، گفت: خوشبختانه موضوع و رویکرد این جشنواره در جهت رشد فیلمسازان بنا شده است که همین مسئله مهم‌ترین مزیت آن است.

وی در ادامه اضافه کرد: این منتقد سینما با بیان رونق بازار شبکه نمایش خانگی، تصریح کرد: این رسانه در سال‌های اخیر بازار پررونقی را ایجاد کرده‌ است؛ بازاری که از علاقه‌مندی مخاطب به دیدن فیلم‌ در شرایطی غیر از سینما ریشه می‌گیرد. امروز مخاطب دوست دارد در خانه فیلم ببیند و شبکه نمایش خانگی این فرصت را به او می‌دهد.

میرباقری ادامه داد: اگر آثار شبکه نمایش خانگی موفق به جذب بیشتر مخاطب شوند، رونق و سوددهی در این رسانه باعث می‌شود، سرمایه‌گذاران بیشتری به تولید فیلم در این عرصه ترغیب شوند.

این فیلمساز تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در شبکه نمایش خانگی امکان تولید آثار باکیفیت را در این رسانه افزایش می‌دهد و بازار پررونق و امنی را برای هنرمندان و مخاطبان ایجاد می‌کند.

کارگردان «ربوده شده» با اشاره به فیلمسازان جوان عرصه شبکه نمایش خانگی، گفت: اکثر افرادی که در این دوره از جشنواره آثار مطلوبی ساخته‌اند، جوان هستند. جوان‌هایی با انگیزه که به‌دلیل محدودیت‌های عرصه سینما و تلویزیون به این رسانه گرایش پیدا کرده‌اند.

وی درباره برگزاری جشنواره‌ها به‌صورت بین‌المللی تصریح کرد: این موضوع به نوع روابط ما با فیلمسازان خارجی و چگونگی تعامل ما با آن‌ها بازمی‌‌گردد اما امیدوارم اتفاق‌های خوبی در جشنواره یاس بیفتد.

این سناریست سینما، مهم‌ترین رسالت جشنواره یاس را بازکردن فضا برای فعالیت جوانان در عرصه هنر نمایش دانست و گفت: این جشنواره با ایجاد فضای مناسب برای جوانان و همچنین تشویق و حمایت‌ آن‌ها، می‌تواند به اهداف برگزاری یک جشنواره هنری برسد.

این کارگردان با اعلام این‌که شناسایی استعدادهای جوان را از دیگر ویژگی‌های جشنواره‌ فیلم یاس می‌داند، افزود: چون جوانان همیشه به دنبال کشف مسیرهای نو و نشان دادن استعدادهایشان هستند، این جشنواره می‌تواند امید تازه‌ای برای آن‌ها باشد.

بیژن میرباقری با اشاره به این‌که بسیاری از جشنواره‌ها هدف برگزاری خودشان را فراموش می‌کنند، بیان کرد: خوشبختانه جشنواره یاس با پشت سرگذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار موفق به امتداد حضورش در همان مسیری که طی کرده، شده است.

این فیلمساز در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم امسال هم مانند سال گذشته جشنواره فیلم یاس، پویایی دوره‌های گذشته را داشته باشد و ثابت کند که حضورش برای جامعه هنری مفید است.

این فیلمساز در خاتمه گفت: امیدوارم که خروجی تمام جشنواره‌هایی که در عرصه سینما برگزار می‌شود، واضح و روشن باشد تا حداقل اهمیت برگزاری آن برای جامعه مطبوعات و سینما مشخص شود.

بیژن میرباقری ازجمله فیلمسازانی است که امسال با فیلم سینمایی «ربوده شده» در سینما حاضر شد که تهیه‌کنندگی این اثر برعهده جواد نوروزبیگی بود و بازیگرانی چون نیکی کریمی که درحال‌حاضر تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «آذر» را برعهده دارد، در این فیلم به‌ایفای نقش در کنارسروش صحت و روزبه بمانی پرداخته بود.