تعویق اجرای «سرکلانتر خوش قلب»/ «قفس» و «کفنم کجاست؟» امشب اجرا نمی‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۶
با تصمیم گروه‌های نمایشی؛

تعویق اجرای «سرکلانتر خوش قلب»/ «قفس» و «کفنم کجاست؟» امشب اجرا نمی‌شوند

اجرای «سرکلانتر خوش قلب» به تعویق افتاد و نمایش‌های «قفس» و «کفنم کجاست؟» امشب 30 شهریور ماه روی صحنه نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، نمایش «کفنم کجاست؟» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی احمد حامدی، تهیه کنندگی شایان موسوی و مجری طرحی آرمان محمدی امشب ۳۰ شهریورماه به دلیل شلوغی مرکز شهر روی صحنه نخواهد رفت.

روابط عمومی گروه نمایشی «کفنم کجاست؟» خبر داد: نمایش «کفنم کجاست؟» امشب ۳۰ شهریور ماه به دلیل شلوغی مرکز شهر در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه نخواهد رفت. شب گذشته ۲۹ شهریور ماه در اواسط اجرا به دلیل ازدحام و شلوغی‌های اطراف تئاترشهر و به دلیل به خطر نیفتادن امنیت تماشاگران، کارگردان و گروه اجرایی تصمیم به قطع اجرا گرفتند و همراه با مخاطبان سالن را ترک کردند. هرچند تمامی بازیگران و کارگردان این نمایش از این اتفاق متاثر بودند اما بالاجبار اجرای نمایش را رها کردند.

«کفنم کجاست؟» با بازی رها ‌مقدم، مهدی علیپور، احمد ‌حامدی، تکتم ‌رسول ‌زاده، سیدشایان ‌موسوی، رسول ‌قادری، امیررضا ‌کوشانی، محمدرضا ‌باقری ‌نژاد، فرناز ‌فاتحی، علیرضا ‌تاجیک، فرناز ‌نجفی، الهام ‌پرویزی، آرزو صدری، ملیکا جباری، مصطفی ‌عامری، امیرمهدی ‌جعفری، هانا نصرآبادی، از ۲۲ شهریور ماه هرشب ساعت ۲۱:۳۰ در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

نمایش «قفس» نیز به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی که از ۱۶ شهریور ماه در تالار حافظ روی صحنه رفته است، دیگر نمایشی است که روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور ماه اجرا نخواهد داشت.

روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی در خبر کوتاهی عنوان کرد: نمایش «قفس» به کارگردانی محمد حاتمی امشب ۳۰ شهریور ماه در تالار حافظ به روی صحنه نمی‌رود.

شهره سلطانی، شهروز دل‌افکار، یزدان فتوحی، الهه شه‌پرست، احسان عباسی و محمد حاتمی بازیگران تازه‌ترین اثر این کارگردان هستند که قرار است تا ۱۴ مهر ماه اجرا بروند.

همچنین نمایش «سرکلانتر خوش قلب» نوشته ژرژ کورتولین، با ترجمه داریوش مودبیان و به کارگردانی امیرحسین فارسی نیز که قرار بود از ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه در تماشاخانه شانو روی صحنه برود، ادامه اجراهایش تا ۶ مهر ماه به تعویق افتاد.

امیرحسین فارسی کارگردان در گفتگو با خبرنگار صبا با اعلام این خبر گفت: روز ۲۷ مهر ماه با تماشاگران اندک روی صحنه رفتیم، بدون اینکه بدانیم دلیل استقبال اندک تماشاگران برای چیست. روز ۲۸ مهر ماه هم تماشاخانه شانو اعلام کرد که به سرعت بعد از پایان اجرا سالن را ترک کنید وگرنه باید تا صبح اینجا بمانید ولی باز هم ما نمی‌دانستیم چه دلیلی دارد و فکر می‌کردیم می‌خواهند زود تعطیل کنند. از تماشاخانه بیرون رفتیم و با فضایی مواجه شدیم که فهمیدیم برای شلوغی‌هاست.

کارگردان «سرکلانتر خوش قلب» در انتها بیان کرد: به دلیل اتفاقات این‌شب‌ها تماشاگران تئاتری در این ساعات برای تماشای اثری نخواهند آمد و به همین علت بعد از صحبت با نیوشا صادقان مدیر هنری تماشاخانه شانو تصمیم به تعویق اجراها گرفتیم. همچنین قرار شد ادامه اجراها از ۶ مهر از سر گرفته شود و تا ۱۲ مهر روی صحنه خواهیم بود.

امیرحسین فارسی، حسن طباطبایی، زهرا بختیاری، صبا حسن‌پور، مهسا افضلی،آیناز صمدی و امید خبازی بازیگران نمایش «سرکلانتر خوش قلب» هستند.

فرزاد جمشیددانایی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است