امید مبنای فصل سوم «فردای امروز» بود/ جوانان با ما همراه شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۱
ایمان قاسم پور در گفتگو با صبا:

امید مبنای فصل سوم «فردای امروز» بود/ جوانان با ما همراه شدند

کارگردان برنامه «فردای امروز» درباره جزییات این ویژه برنامه و فرآیند تولیدش توضیح داد.

ایمان قاسم پور کارگردان برنامه های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره فصل سوم برنامه «فردای امروز» که از شبکه دو سیما پخش شد، عنوان کرد: ویژه برنامه «فردای امروز» در این فصل به سلامت اخلاقی، اصول حرفه‌ای در کسب و کار و زندگی بر محورهای صداقت، وفاداری، تعهد، ایثار و بخشش، جوانمردی و ادب استوار است، پرداختیم. ما در هر قسمت شخصی را از واقعه عاشورا در نظر گرفتیم و خصوصیت بارز او را مورد بررسی قرار دادیم.

او درباره این فصل از «فردای امروز» گفت: مکان تصویربرداری این برنامه در محوطه مقبره شهدا و فضای اطرافش انجام شد و در فصل سوم شخصیت های دولتی همچون مدیر فرودگاه امام خمینی، رییس بنیاد شهید، معاون وزیر و شخصیت های دیگر در این برنامه حضور یافتند و از آن ها درباره شغلشان پرسیدیم و به زندگی شخصی شان پرداختیم، سپس به همراه کارشناسان موضوعات ویژه برنامه را بررسی کردیم.

قاسم پور درباره همکاری های صورت گرفته با این برنامه، تصریح کرد: شهرداری تهران شعاری را مطرح می کند که این است «ما با همت بلند از برنامه های مذهبی حمایت می کنیم» اما با اینکه با سازمان های زیر نظر شهرداری تهران مکاتبه کردیم، علی رغم دستاوردهای مثبتی که برای دولت و گزارش عملکردشان به دست آورده بودیم و تنها خواسته ای که داشتیم هماهنگی ضبط برنامه در مکانی مناسب بود، هیچ همراهی از سوی این نهاد با ما صورت نگرفت.

او ادامه داد: در نهایت از سوی رادیو اربعین که ما در گروه تهیه و تولیدش هستیم، هماهنگی هایی صورت گرفت تا مجموعه حکیمیه را که در قالب مسجد، حسینیه و مقبره شهید گمنام است، در اختیار این برنامه قرار گیرد. 

این کارگردان درباره عوامل برنامه «فردای امروز» اظهار کرد: همه کسانی که در این پروژه با ما همکاری کردند همچون کارگردان، مجری طرح، مسئول فضای مجازی و … خصوصی نیستند و در سازمان صداوسیما به نوبه خودشان فعال هستند. من وجود این را لطف و محبت خدا می دانم که در گروه تهیه و تولید این برنامه، جوانان دهه هفتادی و هشتادی دور هم جمع شدند و با خلاقیت های متفاوت در بحث تولید محتوا همکاری کردند.

او درباره جزییات بیشتری از فرآیند «فردای امروز» توضیح داد و گفت: کارشناس مجری این برنامه مهدی کریمی تفرشی و کارشناسان این برنامه علی بهبود مشاور، توسعه دهنده کسب و کار و فعال فضای مجازی، همچنین سامان کریمی‌شاد نویسنده و مدرس در حوزه مالی با روایت مهرآسا ونهاری فعال فرهنگی و ادبی بودند که از منظر خودشان و حوزه ای که در آن تخصص دارند، به موضوع هر قسمت برنامه در سه آیتم پرداختند. این کارشناسان در هر برنامه در دو بخش ۴ دقیقه ای مقابل دوربین رفتند.

قاسم پور درباره دغدغه ای که باعث تولید فصل سوم این برنامه شد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم دولت مردمی ایران، تاکید ریاست جمهوری بر امید است. ما هم با همین مبنا جلو رفتیم تا مردم با هم مهربان باشند و به یکدیگر اعتماد کنند اما از هم سواستفاده نکنند، در زندگی باید درست قدم برداریم و هیجان زده رفتار نکنیم از کنار همدیگر به راحتی نگذریم.

او ادامه داد: همه چالش های فنی ما و دیگر برنامه سازان این است که برنامه غنی و خوب تولید کنیم، به مردم خوراک خوبی دهیم تا برنامه برای ذهن مخاطب نافذ باشد، در دوره جدید مدیریتی شبکه دو سیما برنامه ها واقعا جذاب تر شده و از حالت بی حالی و اینکه شما دوستمی بیا برنامه بگیر، حرفه ای تر شده است و از محتوا خوب استقبال می شود. همه این ها تلاش حامد بامروت نژاد مدیریت جدید شبکه دو سیما و ناصر آراسته قائم مقام ایشان است که با برنامه هایی که محتوای خوب، مدت زمان کوتاه، انگیزش و ریتم نوین خاص داشته باشند، بسیار همراه اند و از تولیدکنندگان این دسته برنامه ها حمایت می کنند.

قاسم پور درباره ارتباط نسل جوان با این برنامه، اظهار کرد: در حوزه برنامه سازی از خودمان شروع کردیم و از جمله «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» وام گرفتیم زیرا در ایام محرم و صفر ذهن مردم آماده تر است و دائما با موکب ها، ایستگاه های صلواتی و غرفه های فرهنگی ای که به همت ارگان های مختلف بر پا می شود رو به رو است، مردم با حال و هوای عاشورا عجین ترند.

او ادامه داد: همچنین مخاطبان دهه هشتادی و نودی به خاطر سرود سلام فرمانده که قبل از محرم منتشر شده بود، استقبال و همراهی بیشتری می کردند، پس تصمیم گرفتیم این طرح را در این چند ماه تولید کنیم بلکه یک نفر تغییر کند که خوشبختانه تاثیرگذار بود و پاسخ گرفتیم.

ایمان قاسم پور در پایان اظهار کرد: سیاست و خط فکری ما کلان تر است. در این حوزه فقط سه چیز است که می توانیم به آن اعتماد کنیم و آن را چاشنی عقایدمان کنیم آن هم امید، زندگی و باور است.

«فردای امروز» به تهیه‌کنندگی حسین روزبهانی و کارگردانی ایمان قاسم‌پور بود که از ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ تا پایان ماه صفر، هر روز حوالی ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است