اعلام نتیجه برپایی دومین دوره طرح ملی «با هم بخوانیم» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶

اعلام نتیجه برپایی دومین دوره طرح ملی «با هم بخوانیم»

دومین دوره طرح ملی «با هم بخوانیم» در ۳۵ کتابخانه عمومی کشوربرگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دومین دوره طرح ملی «با هم بخوانیم» ویژه مناطق کمتربرخوردار، با هدف گسترش عدالت در امر آموزش‌ فرهنگی و ترویج سبک‌زندگی ایرانی-اسلامی از طریق مطالعه گروهی بر اساس یک سیر مطالعاتی هدفمند برای گروه سنی کودک و نوجوان از ۱ مرداد ماه سال جاری در ۳۵ کتابخانه عمومی در سراسر کشور آغاز به کار کرد.

کتابداران این کتابخانه‌ها، بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی این طرح، اقدام به تشکیل گروه‌های ۱۲ نفری از اعضای کتابخانه‌های خود و جمع‌آوری اطلاعات اعضا کردند سپس کتاب‌های انتخاب شده از سوی آن‌ها را در سامانه مخصوص این طرح ثبت کردند. با معرفی کتاب‌ها فرصتی یک هفته‌ای برای مطالعه در اختیار اعضا قرار داده شد تا در نهایت پرسشنامه‌های طراحی شده در سامانه را تکمیل کنند و کتابداران نیز به صورت هفتگی ازریابی خود از عملکرد اعضای گروه را ثبت کنند.

اهداف این طرح، همراه کردن فرآیند مطالعه با فعالیت‌های علمی و عملی شاد و متنوع و طراحی فعالیت‌هایی که مستلزم انجام کارگروهی است با در اختیار مخاطب دادن اقلامی که اجازه بروز خلاقیت را در حین فرآیند مطالعه می‌دهد، است.

کتاب‌های «پرواز کن پرواز»، «سکه طلا»، «جای او خالی»، «هر آیه یک قصه»، «مادر مسیحی من»، «گل عزیز نرگس»، «اسرار طبیعت»، «چراهای شگفت‌انگیز؛ استان کرمان»، «چراهای شگفت‌انگیز؛ استان خراسان‌رضوی»، «چراهای شگفت‌انگیز؛ بیابان‌ها»، «دختری که می‌خواست پرنده باشد»، «قد سر سوزن»، «مسافر سامرا»، «نامش محمد بود»، «کوزه عسل»، «قصه‌های کوچک برای بچه‌های کوچک»، «کاردستی با جعبه‌های مقوایی»، «آهوی گردن‌دراز»، «عسل مجانی» و «اسکندر و شاه چین» عناوین معرفی و ارسال شده به کتابخانه‌های عمومی در این طرح است که در قالب‌های «بلندخوانی»، «جمع‌خوانی» و «مطالعه‌ فردی» و همچنین کاردستی به آن پرداخته می‌شود.

۳۵ کتابخانه برگزیده برای اجرای دوره دوم طرح در مناطق کمتر برخوردار استان‌های کشور هستند و کتابداران نیز از میان برترین مجریان طرح در دور گذشته انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است