وزیر فرهنگ: هنرمندان به جامعه امید ببخشند/ امنیت مردم خط قرمز ما است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳

وزیر فرهنگ: هنرمندان به جامعه امید ببخشند/ امنیت مردم خط قرمز ما است

آیین شروع سال جدید تحصیلی با حضور وزیر ارشاد در هنرستان موسیقی پسران و سخنان او درباره اتفاقات روز جامعه برگزار شد.

به گزارش صبا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح شنبه دوم مهرم‌ها در اولین روز سال تحصیلی در هنرستان موسیقی پسران در تهران حضور یافت و گفت: این یکصد و چهارمین باری است که هنرستان موسیقی سال تحصیلی را شروع می‌کند. در واقع دو هنرستان موسیقی و هنرستان هنرهای زیبا و هنرستان کمال الملک چنین هستند.

او با تاکید بر اینکه طی این سال‌ها چهره‌های نام آشنایی برای هنر این مملکت تربیت یافته‌اند، گفت: تلاشمان این بوده در شهر ری هم دو هنرستان را در سال آینده آماده کنیم.

وزیر ارشاد ادامه داد: مطمئنا اگر در عرصه موسیقی روی داشته‌های خودمان می‌ایستادیم، الان اوضاع ما خیلی بهتر از این بود.

او در بخش دیگر صحبت‌هایش به درگذشت مهسا امینی اشاره کرد: این روزها ملت ایران در سوگ عزیز از دست رفته است. قطعاً ملت ایران هرگز راضی نیست که خانواده‌های دیگر عزادار و به نیروهای امنیتی کشور بی حرمتی شود.

وزیر ارشاد ادامه داد: در چند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسمی که امروز شاهدش هستیم، پرشکوه برگزار نمی‌شد و شکر خدا با همت پرستاران و کادر پزشکی امکان برگزاری مراسم شروع سال تحصیلی فراهم شده است.

او اذعان داشت: ما، سال تحصیلی گذشته را هم در هنرستان دختران آغاز کردیم و امسال در هنرستان موسیقی پسران هستیم. دو هفته هم پیش از چند هنرجوی هنرستان‌ها تجلیل کردیم که در کنکور از رتبه‌های برتر بودند.

اسماعیلی تاکید کرد: هر استان در پایان این چهار سال حداقل باید یک هنرستان دختران و یک هنرستان پسران داشته باشد و اینکه موضوع آموزش هنر را به عنوان سرفصل عدالت آموزشی و فرهنگی در دستور کار داریم. باید بذپیریم که همه سرزمین ما مستعد پرورش استعدادهاست.

او گفت: در همین یک سال اخیر هنرستان‌های استاندارد موسیقی در شهرهای مختلف تاسیس کردیم. در ساری و ارومیه سالن‌هایی با استانداردهای روز دنیا تاسیس کردیم که مجهز هستند و به هیچ سیستم صوتی ندارد. اراک، کرمان و یزد شهرهای دیگری هستند که سالن‌هایشان را تاسیس خواهیم کرد؛ چرا که ما حامی موسیقی اصیل ایرانی هستیم. البته که ضعف‌هایی هم در کار هست؛ اما نقاط قوت را هم باید دید.

اسماعیلی در ادامه گفت: ما ملت یکپارچه‌ای هستیم که در شادی‌ها و غم‌ها کنار هم قرار می‌گیریم. همانطور که جوان کشتی‌گیر قهرمان جهان شد و همه با هم خوشحالی کردیم. دیشب هم تیم ملی فوتبال ما یکی از قدرت‌های فوتبال دنیا را شکست داد.

اسماعیلی با ذکر مجدد نام مهسا امینی توضیح داد: در روزهای اخیر درگذشت دختر عزیز سرزمینمان موجب ناراحتی همه مردم شده است؛ همان گونه که آقای رئیس جمهور هم در تماس با پدر آن مرحومه گفتند: «گویی یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده ام»، اما بدخواهان تالم خاطر و ناراحتی ملت را به مساله‌ای امنیتی تبدیل می‌کنند.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در چنین شرایطی است که اهالی فرهنگ و هنر می‌بایست به میدان بیایند و پیشتاز امیدبخشی در جامعه باشند زیرا مردم از هنرمندان همین انتظار را دارند. من معتقدم باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کنیم. نقد و گفتگو و اعتراض در کشور ما پذیرفته است که باید از طریق رسانه‌ها منتقل شود اما در این شرایط نباید با هیجان‌زدگی، امنیت و آرامش کشور را نادیده گرفت.

او با اشاره به اینکه باید از دو قطبی کردن جامعه پرهیز کنیم، گفت: جامعه ایران یکپارچه است و باید چیزی بگوییم یا بنویسیم که مردم را گمراه نکند. نقد و گفتگو پذیرفته است اما اینکه التهاب ایجاد شود و امنیت شهروندان خدشه‌دار شود، این حتما خط قرمز است.

وزیر ارشاد در پایان صحبت هایش گفت: از همه اهالی فرهنگ و هنر در این روز شروع مهر می‌خواهم که آرامش به جامعه تزریق کنند. مردم را به آرامش دعوت کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است