نوشتن تعطیل‌بردار نیست! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۵
معرفی کتاب؛

نوشتن تعطیل‌بردار نیست!

کتاب «جویس در تعطیلات» با ترجمه و تالیف احمد اخوت به همت انتشارات افق به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «جویس در تعطیلات» با ترجمه و تالیف احمد اخوت به همت انتشارات افق منتشر شد.

در توضیح ناشر از این کتاب آمده است: «در این کتاب سخن از این است که آیا نویسنده هم مانند بیشتر مردم به تعطیلات می‌رود یا نه، نوشتن تعطیل‌بردار نیست.

نوشتن کاری دشوار و پرفشار است و نویسنده کارش را معمولا به تنهایی و در تنهایی انجام می‌دهد و گرچه این کار بیشتر اوقات برایش لذت‌بخش است، نوشتن مداوم خسته و فرسوده‌اش می‌کند و به استراحت، گردش و تعطیلات نیاز دارد.

نوشتن حتی در تعطیلات با نویسنده همراه است، گویی با او عجین شده و بخشی از ذات و وجود او را تشکیل می‌دهد.»

کتاب «جویس در تعطیلات» مشتمل بر نوزده جستار، هفت ترجمه و دوازده تألیف، است. در این کتاب جستار «جیمز جویس در تعطیلات» نوشته پاتریشیا هاچینز، همشهری و دوست خانوادگی جویس هسته‌ مرکزی اثر است.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «نویسنده به تعطیلات و سفر می‌رود و نه فقط در هتل و متل بلکه هر کجا ممکن است بنویسد. فرضا در قطاری که او را به تعطیلات می‌برد. یعنی تعطیلی‌اش را در خود قطار می‌گذراند. نوشتن در طول سفر. چارلز دو آمبروسیو که دوست داشت در قطار بنویسد و جستار «قطار سواری» را در این‌باره نوشت. روایت‌ها و داستان‌هایی به اسم «قطاریه» وجود دارند.»

«کتاب فرشتگان»، «برادران جمال‌زاده»، «به انتخاب مترجم»، «پروست و من» ازجمله آثار احمد اخوت است که در نشر افق به چاپ رسیده است.

احمد اخوت (۱۳۳۰) داستان‌نویس، مترجم و منتقد ادبی است و در سال ۱۳۹۷ به دلیل کتاب‌های ترجمه خود، برنده‌ جایزه‌ ویژه‌ هیات داوران جایزه‌ ابوالحسن نجفی شد.

کتاب «جویس در تعطیلات» در ۳۱۲ صفحه با قیمت ۱۵۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است