روایتی تصویری از زیست گوزن زرد ایرانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۲

روایتی تصویری از زیست گوزن زرد ایرانی

کتاب «گوزن زرد ایرانی» از مجموعه 5 جلدی «حیات وحش ایران» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «گوزن زرد ایرانی» اثر علی گلشن از مجموعه ۵ جلدی «حیات وحش ایران» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. علی گلشن، فریبرز حیدری، حسین خادمی و علی ثقفی با عکس‌های متنوع روایتی تصویری از گوزن زرد ایرانی ‌دارند.

در توضیح این کتاب می‌خوانیم: از زمانی که یک قدم بیشتر تا انقراض فاصله نداشت، تا کشف دوباره آن و شروع زندگی تازه‌اش در مناطقی که خیلی دورتر از زیستگاهش بودند. در فصل‌های اول کتاب، با شکل ظاهری رفتار و محل زندگی گوزن زرد ایرانی آشنا می‌شویم. بخش دیگری از این کتاب نگاهی کوتاه دارد به دو عضو دیگر از خانواده گوزن‌ها که آن‌ها هم در مناطق جنگلی ایران زندگی می‌کنند. در یکی از بخش‌ها به پسرعموهای اروپایی گوزن زرد ایرانی پرداخته شده است. در پایان دردسرهایی را که گوزن‌های زرد با آن‌ها روبه‌رو هستند می‌شناسیم و سرانجام کتاب با این پرسش که «آیا گوزن‌های زرد ایرانی منقرض خواهند شد؟» به پایان می‌رسد.

کتاب «گوزن زرد ایرانی» با جلد سخت به قیمت ۳۷هزار تومان در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی نونگاه (بالای ۱۲ سال) منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی Digikanoon.ir تهیه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است