تجربیات کودکی به شکنندگی گچ | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰

تجربیات کودکی به شکنندگی گچ

نمایشگاه انفرادی «کهنگی به روایت سپید» تا دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱در گالری موتورخونه در شیراز برپاست.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه انفرادی علیرضا ظریف به نام «کهنگی به روایت سپید» تا دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱در گالری موتورخونه در شیراز ادامه دارد.

شیدا بردبار هنرمند نقاش در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «علیرضا ظریف، هنرمندی است که کفش‌هایش را در مسیر طویل و بی‌پایان هنر کهنه کرده و کوله‌بار خاطرات کودکی و عاشقانه‌هایش در پالایشگاه و لین‌های آبادان را همچنان به دوش می‌کشد. ظریف، در مجموعه پیش رو با بیانی نو از تجربۀ بی‌واسطه مشاهدات کودکی که این بار نه به‌ سختی فلز که به شکنندگی گچ، خود را بروز داده‌اند، پیوندی نو میان موضوع و ماده ایجاد کرده است. اعداد و حروف همان قدر که ناخودآگاه هنرمند را زیر و رو می‌کنند تا راهی برای نمایان شدن بیابند، به همان میزان در پس ترک‌های نور و زمان، باتلاق‌وار خود را به دستان خویشتن دفن می‌کنند. ظریف، عینی که به معنای مشخص و دقیق فرم دارد را به خدمت انتقال تجارب بی‌واسطه و حیاتی خود می‌گیرد تا زیبایی آنچه درونش زیست می‌کند را به اشتراک بگذارد.»

علیرضا شمس پیش‌تر در نمایشگاه‌های گروهی «هشتمین کلکسیون پاییزه گالری شمس» و «نگارخوانی» شرکت داشته است و نمایشگاه‌های انفرادی «کهنگی» و «به من نگاه کن» را برپا کرده است.

آثار این نمایشگاه در گالری موتورخونه به نشانی شیراز، خیابان ارم، کوچه ۳، خانه هنر شیراز در معرض تماشا قرار دارند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است