دومین سریال شبکه سحر در افغانستان درحال تولید است/ تقویت همزیستی میان دو ملت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶
مدیر شبکه سحر در گفتگو با صبا:

دومین سریال شبکه سحر در افغانستان درحال تولید است/ تقویت همزیستی میان دو ملت

ابراهیم علی برزی مدیر شبکه سحر افغانستان به مناسبت سالروز تاسیس این شبکه درباره برنامه‌ها و اهداف آن توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، ۱۸ مهر ۱۴۰۰ روند راه اندازی شبکه سحر افغانستان آغاز و از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۰ برنامه های این شبکه ۲۴ ساعته در قالب تلویزیون به صورت آزمایشی فعالیت خود را شروع کردند.

ابراهیم علی برزی مدیر شبکه سحر به مناسبت سالروز تاسیس این شبکه گفت: اردیبهشت ۱۴۰۱ شبکه سحر افغانستان برنامه های خود را به طور رسمی روی دو ماهواره برای افغانستان و  ۹ استان شرقی، جنوب شرقی و مرکزی ایران روی سیستم ستاب باکس برای مهاجران و مخاطبان پخش کرد.

وی درباره هدف تاسیس این شبکه عنوان کرد: کمک و توانمندسازی مردم افغانستان در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تقویت روابط و مناسبات بین دو ملت ایران و افغانستان از اهداف این شبکه بوده و شبکه سحر برای همه مردم افغانستان تعریف شده است.

علی برزی ادامه داد: این شبکه برنامه های مختلف و متنوعی را در دست تولید و پخش دارد. از جمله این برنامه ها، می توان به برنامه های صبحگاهی، خانواده، سیاسی، سلامت محور و همچنین برنامه های سرگرم کننده مرتبط با شبکه های اجتماعی اشاره کرد. همچنین در این شبکه، چهار بخش خبری به دو زبان فارسی و پشتو نیز پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: این شبکه ساخت برنامه های مستند از زندگی مهاجران در ایران، مهاجران بازگشته از ایران به افغانستان و تأثیراتی که همزیستی با ایرانیان روی زندگی آنان داشته، در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر شبکه جهانی سحر افزود: پخش سریال های ایرانی و سریال های تولید شده در افغانستان نیز توجه مخاطبان افغان را به خود جلب کرده است، از آنجا که شبکه سحر افغانستان برای همه مردم افغانستان راه اندازی شده است، سلیقه جامعه پشتو زبان افغانستان مورد توجه بوده و دوبله سریال های ایرانی به زبان پشتو نیز آغاز شده است.

علی برزی به پخش هفتگی فیلم های سینمایی ایرانی از این شبکه اشاره کرد و در پایان گفت: برنامه «سینما توگراف» این شبکه، شب های جمعه با پخش یک اثر سینمایی فاخر ایرانی به نقد، تحلیل و گفتگو با عوامل آن می پردازد. ناگفته نماند دومین سریال ساخت شبکه سحر افغانستان، در مرحله تصویربرداری در کشور افغانستان است و همه عوامل آن را هنرمندان افغانستان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است