«صبح صبا» به آموزش لهجه‌ها و گویش‌های محلی می‌پردازد/ اضافه شدن بخش‌های جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۵
تهیه‌کننده برنامه در گفتگو با صبا:

«صبح صبا» به آموزش لهجه‌ها و گویش‌های محلی می‌پردازد/ اضافه شدن بخش‌های جدید

امیر اکبری تهیه کننده برنامه «صبح صبا» درباره آیتم های جدید و اهداف این برنامه که به آموزش لهجه و گویش های محلی ایرانی می پردازد، گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه زنده «صبح صبا» از شنبه تا چهارشنبه با هدف اطلاع‌رسانی اخبار ایران و جهان، بر امواج رادیو صبا پخش می شود. این برنامه هر روز ساعت ۶:۱۵ صبح مخاطبان را از خبرهای اجتماعی و فرهنگی با نگاهی طنز مطلع می کند. با شروع پاییز فصل جدید این برنامه نیز با تغییراتی پخش می‌شود.

امیر اکبری تهیه کننده برنامه «صبح صبا» عنوان کرد: در فصل جدید علاوه بر حفظ بخش های جالب و جذاب برای شنوندگان، آیتم های جدیدی به این برنامه اضافه شده است. «گفتگو پزشکی»، «گفتگو با مسولان»، «اخبار فرهنگی اجتماعی»، «هشتک بزنگ» و «آموزش گویش و لهجه های مختلف ایرانی» بخش هایی هستند که به «صبح صبا» اضافه شده است.

وی افزود: پاسداری از میراث های فرهنگی و کهن ایرانی، تقویت و توجه به زبان ها، گویش ها و لهجه اقوام یکی از وظایف صداوسیما است، شناسایی و پاسداری میراث های فرهنگی و کهن ایرانی یعنی گویش های بومی می توانند اقدامی موثر و درون زا برای حفظ و پاسداری زبان در کشور باشد. ما در این برنامه تلاش می کنیم در فضایی متفاوت به آموزش لهجه ها و گویش های مردم کشورمان بپردازیم.

اکبری در پایان در تشریح این بخش برنامه گفت: هر روز در برنامه «صبح صبا» با گزارشگران شهرستان ها ارتباط تلفنی می‌گیریم و ضمن گفتگو با آن ها از گزارشگران می‌خواهیم هر روز سه کلمه از لهجه یا گویش محلی آن منطقه به ما و مخاطبان رادیو صبا آموزش دهند، همچنین تلاش می‌کنیم با تکرار این کلمه ها در برنامه آن ها را در ذهن مخاطبان ماندگار کنیم.

«صبح صبا» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ با اجرای مهبد قناعت پیشه، با هماهنگی آتوسا برهانی‌نژاد از رادیو صبا پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است