«پارسا» تولید علم و پیشرفت‌های فناورانه را بازنمایی می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶
مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک عنوان کرد:

«پارسا» تولید علم و پیشرفت‌های فناورانه را بازنمایی می‌کند

میان‌برنامه «پارسا» با ساختار مستند کوتاه ترکیبی به بازنمایی پیشرفت های علمی کشور در حوزه های مختلف می‌پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، میان‌برنامه «پارسا» با ساختار مستند کوتاه ترکیبی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که در تلاش است با تکیه بر پژوهش ها و پایان نامه های دانشگاهی به بازنمایی پیشرفت های علمی کشورمان در حوزه های مختلف بپردازد. رامین شمسایی نیا مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما در این باره گفت: متناسب با طرح تحول صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در دوران جدید، یکی از سیاست های اصلی، بازنمایی پیشرفت های علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران برای نمایش حرکت و پویایی علمی کشور است.

وی تصریح کرد: بی شک یکی از نقاط منشای حرکت علمی کشور دانشگاه است که در این محیط های علمی، غیر از فرآیند آموزشی، شاهد فرآیندهای پژوهشی هم هستیم که بعضی از پژوهش ها، بنیادی هستند و به گسترش مرزهای دانش کمک می کنند و برخی پژوهش ها هم کاربردی و ناظر به حل مساله هستند.

شمسایی نیا ادامه داد: برای تعمیق بیش تر در مقاله های پژوهشی و استفاده بهینه از پایان نامه ها و رساله های دکتری، شبکه یک برنامه ای تحت عنوان «پارسا» تولید کرده که به این موضوع مهم پرداخته است.

دبیر شورای اقتصادی سیما تاکید کرد: ماموریت «پارسا» بازنمایی پژوهش های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد، رساله دکتری، طرح های پژوهشی استادان و اعضای هیات علمی است که به شکل کاربردی یک مساله را از کشور حل کرده اند یا به شکل بنیادی توانستند دانش را توسعه دهند.

وی افزود: میان‌برنامه «پارسا» در ساختار تولیدی مستند کوتاه و ترکیبی در ۱۰۰ قسمت پنج دقیقه ای تهیه شده است و تمرکز آن در چهار حوزه فنی مهندسی، علوم پزشکی و پیراپزشکی، کشاوری و منابع طبیعی و علوم پایه است. همچنین قصد داریم در آینده، سراغ رشته ها و پژوهش های حوزه هنر، علوم انسانی و زبان های خارجی هم برویم.

شمسایی نیا خاطرنشان کرد: آن چه که در تولید «پارسا» به آن توجه ویژه شده، این است که برنامه مرکزنگر و پایتخت محور نباشد، سعی کردیم به شهرها و استان های مختلف برویم و از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در مناطق محروم انجام شده است، نیز بهره ببریم حتی در این میان معتقدیم خود پژوهش، پژوهشگر و گویش آن ها نیز مهم است.

دبیر شورای اقتصادی سیما ذر پایان با تاکید بر انتخاب شعار محوری برای این برنامه گفت: پژوهش برای پیشرفت ایران شعار برنامه «پارسا» است و تصمیم داریم در آینده، پخش آن را در قالب شورای اقتصادی سیما از تمام شبکه های تلویزیونی پیگیری کنیم تا مورد توجه همه مخاطبان تلویزیون و صداوسیما قرار گیرد.

انهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است