پروانه ساخت ۴ فیلمنامه صادر شد/ از نرگس آبیار و باشه‌آهنگر تا لیلی عاج و شاه‌حسینی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴

پروانه ساخت ۴ فیلمنامه صادر شد/ از نرگس آبیار و باشه‌آهنگر تا لیلی عاج و شاه‌حسینی

پروانه ساخت 4 فیلمنامه بلند داستانی «دست ناپیدا»، «سرهنگ ثریا»، «سووشون» و «سینما متروپل» صادر شد.

پروانه ساخت 4 فیلمنامه صادر شدبه گزارش خبرنگار سینمایی صبا، شورای پروانه ساخت در آخرین جلسه خود با ساخت ۴ فیلمنامه بلند داستانی موافقت کرد.

در این جلسه پروانه ساخت ۴ فیلم «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی و تهیه کنندگی سیدسعید سیدزاده، فیلم «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی جلیل شعبانی، «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی و «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و تهیه کنندگی سیدحامد حسینی صادر شد.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان فیلم‌هایی نظیر «زیباتر از زندگی»، «پنالتی»، «شب بخیر فرمانده» و «غروب شد بیا» در گفتگو با رسانه‌های مختلف اعلام کرده بود که حدود ۸ سال درگیر انجام کارها و ساخت فیلم «به کودکان شلیک نکنید» به تهیه‌کنندگی سعید سیدزاده بوده است که به دلیل کمبود بودجه در ساخت این فیلم تاخیر ایجاد شده و درحال حاضر پروانه ساخت فیلم سینمایی «دست ناپیدا» را دریافت کرده است.

لیلی عاج نیز که پیش از این نمایشنامه «سالی که دوبار پاییز شد» را نوشته و نمایش‌هایی نظیر «خواب زمستانی»، «قندخون» و «کمیته نان» را روی صحنه برده بود، اکنون در مقام کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» پروانه ساخت خود را دریافت کرده است.

نرگس آبیار که فیلم هایی چون «ابلق» و «شبی که ماه کامل شد» را در کارنامه خود دارد نیز مدتی است در حال تصویربرداری سریال «سووشون» است و در ۲۴ مردادماه بود که طرح این سریال از ساترا مجوز گرفت. حال پروانه ساخت سینمایی این اثر که برگرفته از رمان «سووشون» اثر هنرمند فقید سیمین دانشور است، صادر شده و احتمال می رود که از دل سریال یک فیلم سینمایی نیز تولید شود.

محمدعلی باشه‌ آهنگر کارگردان سینما که از داوران بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر بود و تاکنون نیز فیلم‌هایی چون «سرو زیر آب»، «ملکه» و… را ساخته نیز پروانه ساخت «سینما متروپل» را دریافت کرده است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است