محور اصلی «دلبرونه» گفتگو با کودکان است/ دنیا را از زاویه‌دید بچه‌ها ببینیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
امیر زنده دلان در گفتگو با صبا:

محور اصلی «دلبرونه» گفتگو با کودکان است/ دنیا را از زاویه‌دید بچه‌ها ببینیم

امیر زنده دلان تهیه کننده «دلبرونه» درباره اهداف و رویکردهای این برنامه کودک توضیح داد.

امیر زنده دلان تهیه کننده برنامه تلویزیونی «دلبرونه» که این روزها برای کودکان از شبکه پنج پخش می‌شود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره فضای این برنامه توضیح داد: حال و هوای این برنامه مبتنی بر گفتگوی مستند و صمیمانه با رویکرد طنز است. من سوالاتی را از کودکان ۴ تا ۷ ساله می پرسم که نظر و تخیل آن ها را بیرون بکشم تا با این روش والدینی که مخاطبان هدف ما هستند در «دلبرونه» به دنیای صادقانه، جذاب و زیبای بچه ها نزدیک‌تر شوند.

او درباره آیتم های این برنامه تصریح کرد: هسته اصلی «دلبرونه» گفتگو با بچه هاست و بر این اساس آیتم هایی همچون موشن گرافی، معرفی کتاب، کاردستی با دورریختنی ها و معرفی بازی فکری داریم که توسط روانشناسی که مشاور برنامه هم هست، انجام می شود. سوالاتی هم که در این برنامه از بچه‌ها پرسیده می‌شود از فیلتر یک روانشناس کودک عبور کرده است زیرا ما حواسمان هست که هر سوالی را از کودکان نپرسیم. در سری های بعد آیتم های جدیدتری نیز به برنامه اضافه می‌شود.

زنده دلان درباره دعوت از کودکان برای حضور در برنامه توضیح داد: یک جلسه برای انتخاب بچه ها می گذاریم تا با آن‌ها آشنا شویم و یخ آن ها را باز کنیم. کودکان نسل جدید کسانی هستند که سرگرمی آن ها با موبایل و تبلت و بازی های کامپیوتری‌ست و طرز تفکر متفاوتی با بچه‌های دهه ما دارند بر این اساس من سعی می کنم هدایت گفتگو را به آن‌ها بسپارم و با آن ها راه بیایم زیرا بچه ها غیرقابل پیشبینی هستند.

این مجری درباره چالشی که در تولید برنامه «دلبرونه» داشته است، عنوان کرد: چالش من در این برنامه انتخاب کودکانی بود که باید جلوی دوربین می‌رفتند. بعضا تعدادی از کودکان بودند که گریه می کردند و نمی خواستند جلوی دوربین بروند و هر سوالی که از آن ها می پرسیدیم، با «نمی‌دانم» پاسخ می دادند.

او درباره حمایت های صورت گرفته از سوی مدیران تلویزیون در تولید برنامه کودک، تصریح کرد: سال ۸۷ تا ۹۱ به طور روتین آیتمی داشتم به اسم «انجمن بچه های گنده» که از شبکه دو سیما به مدت ۵ دقیقه پخش می شد. مدیر شبکه دو آن زمان علی بخشی زاده بود که به من گفتتند سید عزت الله ضرغامی از برنامه شما تعریف کرده است و همچنین سعید اشناب که در آن زمان مدیرگروه اجتماعی شبکه دو بود، برای ساخت آن برنامه بسیار مرا تشویق کرد. سال ها بود که دوست داشتم به عنوان برنامه مستقل این ایده را اجرایی کنم که به کمک سعید اشناب مدیر شبکه پنج سیما و علی مهرگان مدیر گروه کودک و خانواده این طرح عملی شد و امیدوارم در سری های بعدی با کیفیت بالاتری این برنامه را بر آنتن ببریم.

زنده دلان درباره خواندن ذهن کودکان گفت: اگر بتوانیم از زاویه دید بچه ها به دنیای اطراف نگاه کنیم و مراقب باشیم که وارد بازی آن ها نشویم، همه چیز خوب پیش می رود، زیرا آن ها دوست ندارند ما به عنوان یک بزرگتر در حریم خصوصی کودکانه‌شان دخالت کنیم و دخل و تصرفی در کار آن‌ها داشته باشیم، این گونه هم ما تخیل و ذهنیت آن ها را می‌شناسیم و هم فاصله ای که از دوران کودکی خودمان گرفته‌ایم، جبران می‌شود. کودکان رفتار ما بزرگترها را بازنمایی می‌کنند. آن ها اعمال ما را به طور جزئی مانند دوربین فیلمبرداری ضبط می کنند و از ما الگو می گیرند.

برنامه کودک «دلبرونه» به کارگردانی امیر شعیبی و تهیه کنندگی امیر زنده دلان از ۷ مهر ۱۴۰۱ روانه آنتن شبکه پنج شده است. این برنامه که کاری از گروه کودک و خانواده شبکه پنج سیما است، پنجشنبه و جمعه شب ها ساعت ۲۱ با اجرای امیر زنده دلان از قاب شبکه پنج پخش می شود.

این برنامه در ۲۶ قسمت ۲۵ دقیقه ای تهیه و تولید شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000