۴۰ اثر از خراسان جنوبی در هفته «مهر سینمای ایران» برگزیده شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷

۴۰ اثر از خراسان جنوبی در هفته «مهر سینمای ایران» برگزیده شدند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان جنوبی درباره نحوه برگزاری رویداد «هفته مهر سینمای ایران» در این استان توضیحاتی ارایه کرد.

خراسان جنوبی پیشتاز هفته «مهر سینمای ایران»به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری «هفته مهر سینمای ایران»، علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان جنوبی درباره برگزاری رویداد «هفته مهر سینمای ایران» در این استان گفت: اوایل شهریور سال جاری برای رویداد «هفته مهر سینمای ایران» فراخوان دادیم. شورای انتخاب و داوری از نهادهای گوناگونی همچون حوزه هنری، سازمان صداوسیما، مرکز آفرینش‌های بسیج و انجمن سینمای جوانان ایران برای گزینش آثار مشخص شد و در حدود ۱۰۴ اثر تولیدی به دست ما رسید.

وی افزود: پس از آن هیات انتخاب تمام این آثار را مشاهده کردند و در نهایت ۴۰ اثر برگزیده شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان جنوبی بیان کرد: در روند برگزاری این رویداد، با سازمان ثبت احوال هماهنگ کردیم و در مراسمی از محمدرضا حقگو، بازیگر پیشکسوت استان خراسان جنوبی به عنوان سند هویتی و چهره‌ استان تجلیل شد. همچنین در مراسم اختتامیه، اجراهای موسیقی زنده داشتیم و مدیران حوزه هنری، سازمان صداوسیما، بسیج هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر حضور داشتند.

فرخنده درباره استقبال هنرمندان از رویداد «هفته مهر سینمای ایران» عنوان کرد: باتوجه به اینکه این رویداد برای نخستین بار برگزار شد، استقبال خوبی از آن شکل گرفت. برای هنرمندان فضای انگیزشی خوبی ایجاد کرده بود و متقاضی استمرار این رویداد بودند.

مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در پایان تشریح کرد: اگر این رویداد در سال آینده هم ادامه داشته باشد، پیش‌بینی می‌کنم که آثار بیشتری متقاضی حضور خواهند شد و رقابت جدی‌تری شکل می‌گیرد.

«هفته مهر سینمای ایران» به‌ مناسبت روز ملی سینما و با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است