«خوبی‌های خوبان» داستان دختر جوان صحنه‌گردان است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴

«خوبی‌های خوبان» داستان دختر جوان صحنه‌گردان است

کتاب «خوبی های خوبان» نوشته علی موذنی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسید.
به گزارش صبا، «خوبی های خوبان» عنوان داستان بلندی از علی موذنی است که به تازگی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. موذنی نویسنده معاصر در سال های اخیر جز در داستان نویسی، در نمایشنامه و فیلمنامه نویسی و فیلمسازی نیز دستی داشته و آثاری از خود برجای گذاشته است.
در توضیح این کتاب آمده است: «داستان «خوبی های خوبان» حول و حوش یک گروه اجرای تئاتر می گذرد. کارگردان و نویسنده و دستیار او که دختر جوانی است صحنه گردان این داستان هستند و نمایشی با نام خوبی های خوبان که گروه به دنبال انتخاب بازیگر برای اجرای آن است.
موذنی در این داستان نخست از علاقه مندی قدیمی و همیشگی خود به تئاتر و نمایش استفاده می کند و صحنه ای را می آراید که دوستدار و شیفته آن و در عین حال متخصص در چینش آن است. او در ادامه داستان را از سه زاویه دید یعنی از زاویه نویسنده، کارگردان و دستیار او بازگو می کند، چالش ایجاد می کند و برای حل آن به سراغ روانکاوی شخصیت های داستانی خود می رود. نوعی نگاه خیر و شر را که ناشی از شخصیت آنهاست در درونش بروز و ظهور می دهد و در ادامه خواننده داستان خود را به سمت استنتاج آنچه مدنظر دارد فرا می خواند.
علی موذنی در زمره داستان نویسانی است که تکنیک را در روایت خود حل می کند. او اهل ظاهرآرایی روایی در داستان نیست و ترجیح داده است با ساده ترین شکل روایت مخاطبش را راهی کش‌و‌قوس‌های داستانی خود کند.»
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است