امید به بهبود فروش «بام بالا» در گیشه/ اگر سینمای کودک را نمی‌خواهند تعطیلش کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰
بهروز مفید با صبا مطرح کرد:

امید به بهبود فروش «بام بالا» در گیشه/ اگر سینمای کودک را نمی‌خواهند تعطیلش کنند

بهروز مفید تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بام بالا» درباره وضعیت اکران این فیلم و شرایط سینمای کودک و نوجوان توضیح داد.

بهروز مفیدبهروز مفید تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بام بالا» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره اکران این فیلم گفت: فیلم «بام بالا» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شد و اصرار داشتند تا فضای اکران فیلم هایشان خالی نماند و این فیلم به سینماها بیاید.

وی ادامه داد: مسئولان فارابی نیز قول دادند که در زمینه تبلیغات و آگهی های تلویزیونی کمک کنند و با این حساب و با درنظر گرفتن مسایل اخلاقی و اینکه در فیلم مشارکت داشتند، به اکران «بام بالا» در شرایط کنونی رضایت دادیم.

مفید ضمن اشاره به اوضاع نامناسب فروش فیلم بیان کرد: در این یک هفته ای که از اکران فیلم گذشته است، فروش مناسبی حاصل نشده است که امیدوارم در مدت زمان باقی مانده از اکران وضع فروش فیلم تا حدودی میزان فروش مساعد شود. این قول را هم به ما دادند که ۲ هفته ابتدایی اکران را جزو مدت زمان اکران حساب نکنند و فیلم زمان بیشتری روی پرده سینما باشد.

این فیلمساز درباره سینمای کودک توضیح داد: در حالت کلی سینمای ما با مشکل مواجه است و به سینمای کودک نیز ظلم مضاعف می شود. این درحالی است که فضای سرمایه گذاری سینمای کودک و نوجوان نیز بسیار محدود است اما نکته مهم‌تری که وجود دارد این است که واقعا آموزش و پرورش با سینمای کودک رابطه خوبی ندارد.

وی افزود: آموزش و پرورش به طور سنتی شورایی داشت تحت عنوان شورای صدور مجوز و با هماهنگی با صاحبان فیلم، مدرسه ها تشویق می شدند تا دانش آموزان خود را به سینما بیاورند که ۲ سال است این شورا تشکیل نشده و در ابتدای مهرماه نیز هرچقدر تلاش کردیم تا با آنها تماسی برقرار کنیم، پاسخی دریافت نکردیم. واقعا ای کاش اگر سینمای کودک را نمی خواهند صادقانه بگویند و آن را تعطیل کنند. در این وضعیت حتی پول سرمایه گذار هم بر نمی گردد. این درحالی است که فیلم «بام بالا» در جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان ۴ جایزه مهم بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین موسیقی و کارگردانی را کسب کرد و واقعا به اکران خوب آن امیدوار بودیم. فیلم ما نزدیک به دو سال در انتظار اکران بود و به دلیل کرونا حاضر به اکران آن نشدیم و امید داشتیم تا با شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس اکران خوبی را پشت سر بگذاریم که متاسفانه در حال حاضر شرایط مدارس و فضای اکران هم چندان مساعد نیست.

بهروز مفید در پایان درباره کارهای دیگر خود گفت: در حال حاضر مشغول پیش تولید یک سریال تاریخی برای شبکه ۲ هستم که به امیدخدا در ۳ ماه آینده کلید خواهد خورد.

تا زمان تنظیم این خبر و طبق اعلام سامانه فروش و اکران سینما (سمفا) فیلم سینمایی «بام بالا» با فروختن ۴,۱۷۳ بلیت به فروش ۱,۱۷۳,۲۴۰,۰۰۰  ریال دست پیدا کرده است.

عوامل «بام بالا» عبارتند از کارگردان: سید جمال سیدحاتمی، تهیه کننده: بهروز مفید، بازیگران: حمید لولایی، حسین سلیمانی، امیر غفارمنش، مونا غمخوار، نیوشا علیپور، آریا نرج آبادی، آرمین جداخوانی، آرشام ابری، علی دیده بان، مدیر فیلمبرداری: حسین ناظریان، مدیر صدابرداری: علیرضا نیازی، طراح صحنه و لباس: مرتضی پور حیدری، طراح گریم: احسان روناسی، طراحی و ساخت عروسک: مرضیه محبوب، صدای عروسک: مسعود کرامتی، عروسک گردان: عیسی یوسفی پور، آهنگساز: بامداد افشار، نیوشا قربانی، مدیر تولید: مسعود مهدوی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حمیده مقدسی، شاعر: رسول نقوی، جلوه‎های بصری: نیما قپانوری، صداگذاری و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی، مدیر مالی: فریبا قشلاقی، روابط عمومی: سپیده کامرانی فر، طراح و سرپرست گروه فرم(حرکت): علی براتی، تدوین: مهدی جودی، منشی صحنه: مریم طریقی نژاد، عکاس: فرازد اسدیان، مدیر تدارکات: سیدرسول سیدحاتمی.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است