ارائه مدلی برای نگاه مدیران فرهنگی به مقوله کتاب و کتابخوانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۸

ارائه مدلی برای نگاه مدیران فرهنگی به مقوله کتاب و کتابخوانی

«مکث، درنگی در هشتاد کتاب» نوشته حسین انتظامی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسید.

به گزارش صبا، «مکث، درنگی در هشتاد کتاب» عنوان کتابی تازه از انتشارات کتاب نیستان به قلم حسین انتظامی است که شامل مجموعه‌ای از یادداشت‌های او درباره کتاب می‌شود.

انتظامی که نام او در سال‌های اخیر به طور عمده با مطبوعات و مدیریت سینما عجین شده است، به گفته خود در این یادداشت‌ها مدلی خاص برای نگاه مدیران فرهنگی به مقوله کتاب و کتابخوانی مطرح کرده است. او در این مدل، کتاب های مختلفی را در موضوعاتی بعضا متفاوت و غیر مرتبط با تخصص کاری خود پیش روی مخاطب بازگشایی می‌کند و آنها را از منظر محتوایی و زاویه دیدی انحصاری معرفی می‌کند.

او در بخشی از مقدمه‌اش بر این کتاب می‌نویسد: «در این کار حتی اگر قصد خودنمایی و فضل‌فروشی هم بود، جا داشت؛ چرا که وجود گرامی کتاب و ترویج کتابخوانی در زمره معروفاتی است که اگر همراه با ریا هم صورت بگیرد، ناپسند نیست، اگر سنت حسنه تواصی، درحوزه کتاب رواج بیشتری گیرد و یا با تشکیل حلقه‌ای از دوستان، هریک مأمور شویم کتاب‌هایی را که می‌خوانیم درقالب یک جلسه کوتاه به دیگران گزارش کنیم و بگوییم که این کتاب، ارزش خواندن و وقت گذاشتن دارد یا نه، خدمت بزرگی به تعالی یکدیگر کرده‌ایم. من البته منتقد حرفه‌ای نیستم و چنین ادعایی ندارم. این یادداشت‌ها عمدتا سودای معرفی دارد و بیشتر به روایت نگارنده از یک کتاب می‌ماند. ای بسا کسی دیگر، همان کتاب را از زاویه‌ای دیگر روایت کند.»

انتظامی این یادداشت‌ها را در سال های اخیر به طور عمده در صفحه خود در شبکه اینستاگرام منتشر کرده و بازخوردهای مختلفی نیز از آن‌ها دریافت کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است