۳۱۲ نمایشگاه در پایتخت برگزار شد/ تمدید مجوز ۱۳ نگارخانه

مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه مرکز هنرهای تجسمی، مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از عملکرد خود در طول ۶ ماهه نخست سال جاری ارایه کرد و طبق این گزارش این مرکز طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱، مجوز برگزاری ۳۱۲ نمایشگاه هنری را در نگارخانه‌های مختلف شهر تهران صادر کرده است.

تمدید مجوز فعالیت برای ۱۳ نگارخانه، ثبت مالکیت معنوی برای ۱۴ اثر هنری و صدور جواز تأسیس برای ۱۱ دفتر گرافیک نیز از دیگر اقدامات مرکز در فصل‌های بهار و تابستان است.

همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری، ۲۷ درخواست برای صدور گواهی هنری از سوی هنرمندان حوزه تجسمی به مرکز ارسال شده که تمام گواهی‌های مذکور به درخواست‌کنندگان تخصیص یافته است. ۱۷۰ هنرمند نیز در ۶ ماه نخست سال جاری به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمده‌اند و عضویت ۳۷۹ هنرمند دیگر نیز مورد تمدید قرار گرفته است.

از دیگر اقدامات مرکز هنرهای تجسمی در ۶ ماه نخست سال جاری می‌توان به برقراری بیمه برای ۱۷۰ هنرمند و اعطای وام به ۶۸ هنرمند اشاره کرد. همچنین ۸ هنرمند مشمول دریافت مستمری و ۳ هنرمند نیز مستعد تخصیص کمک بلاعوض شناخته شده‌اند.

در ۶ ماه آغازین سال ۱۴۰۱، ۹۸ درخواست از سوی هنرمندان و مدیران نگارخانه‌ها مبنی بر خروج ۱۰۷۸ اثر از کشور به مرکز هنرهای تجسمی اعلام وصول شده که از این تعداد، با خروج ۱۰۵۹ اثر موافقت و مجوز ارسال آنها به مقاصد مختلف صادر شده است.

انتهای پیام/