دختری در پی کشف اسرار خانه مرموز | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۹
معرفی کتاب؛

دختری در پی کشف اسرار خانه مرموز

کتاب «خانه پیش از تاریکی» نوشته رایلی ساجر با ترجمه‌ ساره خسروی به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «خانه پیش از تاریکی» نوشته رایلی ساجر با ترجمه‌ ساره خسروی به همت نشر آموت منتشر شد.

در توضیح این رمان آمده است: «خانه پیش از تاریکی چهارمین رمان ژانر معمایی رایلی ساجر، داستان مگی هولت دختری است که بیست‌وپنج سال پیش زمانی که فقط پنج سال داشت با پدر و مادرش به سرای بانبری نقل مکان کرد. اتفاقاتی که در این عمارت ویکتوریایی که در جنگل‌های ورمانت واقع بود، به وقوع پیوست، این خانواده را بر آن داشت که پس از تنها بیست روز مجبور به فرار از آن خانه شوند. طولی نکشید که پدر مگی کتابی به نام خانه‌ی وحشت منتشر کرد و در آن از وقایعی مرموز و ماوراءطبیعی که در آن خانه برایشان رخ داد سخن گفت.

مگی که اینک در سی سالگی خود به سر می‌برد چیزی از خاطرات پنج سالگی‌اش به یاد ندارد. از طرفی هم حرف‌های پدرش در کتاب را دروغ می‌انگارد چون اعتقادی به مسائل ماوراءالطبیعه ندارد. او بارها  و بارها از والدینش خواسته تا حقیقت را به او بگویند اما جواب قانع کننده‌ای نگرفته. حالا که پدرش فوت کرده و او وارث سرای بانبری شده، در سر دارد تا بعد از بیست‌وپنج سال به آن‌جا برگردد تا ضمن تعمیر خانه و آماده‌سازی‌اش برای فروش، دلیل اصلی فرار خانواده‌اش از آن خانه را کشف کند.

او که اینک یک طراح داخلی است اعتقاد دارد که هر خانه داستانی برای گفتن و رازی برای فاش کردن دارد و از این رو بر آن است که راز سرای بانبری را برملا سازد. اما شرایط آن‌گونه که انتظارش را داشت پیش نمی‌رود. اتفاقات عجیبی در طول اقامتش در سرای بانبری رخ می‌دهد که بی‌شباهت به وقایعی که پدرش در کتاب توصیف کرده نیستند. آیا سرای بانبری واقعاً خانه‌ی ارواح است یا رازهای به مراتب خطرناک‌تری درون دیوارهای آن خانه پنهان است؟

«رایلی ساجر» نام مستعار تاد ریتر نویسنده‌ پرفروش نیویورک‌تایمز در ژانر معمایی است که پیش از آن‌که به یک نویسنده‌ تمام‌وقت تبدیل شود روزنامه‌نگار، سردبیر و طراح گرافیکی بود. او تاکنون شش رمان به نگارش درآورده که اولین‌شان آخرین دختران در سی کشور مختلف به چاپ رسیده است و از رمان‌های پرفروش جهانی محسوب می‌شود. از دیگر کتاب‌های این نویسنده‌ آمریکایی می‌شود به آخرین باری که دروغ گفتم، همه‌ درها را قفل کن، خانه پیش از تاریکی و گذر از شب اشاره کرد. این نویسنده در حال حاضر مشغول نگارش آخرین رمان معمایی خود، خانه‌ رو به دریاچه، است که در نیمه‌ دوم سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود.

ساجر اهل پنسیلوانیاست و اینک در پرینستونِ نیوجرسی زندگی می‌کند.»

رمان «خانه پیش از تاریکی» در نوبت چاپ اول ۴۶۴ صفحه و ۱۹۱ هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000