«کام‌ شیرین» به خانواده مهارت‌‌آموزی می‌کند/ فقدان آموزش منجر به طلاق می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳
تهیه کننده برنامه در گفتگو با صبا:

«کام‌ شیرین» به خانواده مهارت‌‌آموزی می‌کند/ فقدان آموزش منجر به طلاق می‌شود

مرتضی یعقوبی تهیه کننده «کام شیرین» درباره این برنامه تلویزیونی که این روزها از شبکه دو سیما با محوریت تکنیک و مهارت آموزی به زوجین پخش می شود، گفت.

مرتضی یعقوبی تهیه کننده برنامه «کام شیرین» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره این برنامه تلویزیونی که این روزها از شبکه دو سیما پخش می شود، توضیح داد: در برنامه «کام شیرین» تلاش می کنیم با تکنیک و مهارت‌آموزی به روابط زوج‌ها بپردازیم و مشکلاتی را که عموم خانواده ها، مخصوصا زوج‌ها با آن درگیر هستند، بررسی کنیم. دنبال‌کنندگان برنامه موضوعات مورد نظرشان را به درخواست سامانه ۳۰۰۰۰۲۱۷ می‌فرستند و ما پس از دریافت پیام، موضوعات را ارزیابی و درصدبندی می کنیم و هرکدام از موضوعاتی که درصد فراوانی بیشتری داشته باشند، محور یکی از قسمت های برنامه قرار می‌گیرند.

این تهیه کننده درباره جزییات بیشتر و روال برنامه عنوان کرد: «کام شیرین» براساس واقعیت ساخته شده است و در آن سعی می شود تا موضوعات به صورت واضح با زبانی ساده، بیان شود. همچنین برای اینکه سریعا برنامه را شروع نکنیم و به سرمنزل موضوع اصلی نرسیم، آیتمی نمایشی را به ابتدای برنامه اضافه کردیم تا پس از پایان آن، مخاطبان حاضر در استودیو حول موضوع مطرح‌شده باهم گپ بزنند. سپس کارشناسی که در میانه دکور ایستاده است با مخاطبان درباره تجربه زیسته آن ها صحبت میکند و بعد به ارائه راهکار، آموزش تکنیک و مهارت های لازم می‌پردازد.

او درباره موضوعاتی که در برنامه به آن ‌ها اشاره می شود، گفت: موضوعات این برنامه بیشتر برایم دغدغه بود زیرا که «کام شیرین» فرآیند تکنیک و مهارت آموزی در رابطه زناشویی از بُعد روانشناسی و مهارت های اسلامی را به مخاطب ارائه می دهد که می توان گفت چنین زاویه دیدی به این مباحث در آثار تلویزیونی وجود ندارد. در بیشتر برنامه هایی که با چنین موضوعاتی روانه آنتن می شوند، دیده‌ایم که افرادی حول یک میزگرد درباره این موضوعات صحبت می کنند و یا صرفا کارشناسی می آورند که متکلم وحده باشد اما اینکه مخاطبان در استودیو حضور داشته باشند و به صورت سوژه‌وار درباره تجربه زیسته‌شان گفتگو کنند و کارشناس آن ها را ارزیابی و قضاوت کند و در عین حال به آن‌ها راهکار بدهد، کمتر دیده شده و می توان گفت قبلا چنین فضایی در تلویزیون نبوده است.

تهیه کننده «گام دوم» با اشاره به موضوعاتی که نمی توان در تلویزیون به آن ها پرداخت، اظهار کرد: یک سری موضوعات در رابطه زوج‌ها و خانواده خط قرمزی هستند، حتی تعداد چشمگیری از پیام ها درباره آن موضوعات بوده است، اما هرگز نمی توانیم در تلویزیون به طور مستقیم به این خط قرمزها بپردازیم. تلویزیون رسانه ای است که همه آن را می بینند و نباید در آن مستقیما درباره مسائلی خاص صحبت شود، مخصوصا در مقابل کودکان. دلیل این اتفاق ممیزی های غیراصولی نیست بلکه خیرخواهی است اما به هر حال واقعیت است و جای پرداختن به این موضوعات خالی‌ست حتی اگر بتوانیم در زمان هایی از پخش به این موضاعات خاص بپردازیم که فقط پدر و مادر یا زوج ها برنامه را ببینند، باز هم مفید است زیرا همین بلد نبودن ها و آموزش ندادن‌هاست که موجب بسیاری از طلاق‌ها می شود.

یعقوبی درباره تعامل با مخاطبان و بازخوردهای آن ها تصریح کرد: از میزان پیامک هایی که برای ما می‌فرستند و راهکارهایی که می خواهند، نشان می دهد که مخاطبان برنامه را به عنوان مرجع پاسخگو پذیرفته است. ما هم بسیار به مخاطبان احترام می گذاریم و درباره موضوعاتی که به ما پیشنهاد می دهند، برنامه می سازیم. روال تولید «کام شیرین» این گونه نیست که کل ۵۲ قسمت را یک جا تولید کرده باشیم و مستقیما آن را پخش کنیم، بلکه ما هر دو هفته یکبار ۸ قسمت را تولید می کنیم و با اطلاعاتی که از سوی پیامک ها می گیریم، موضوعات را به قسمت های دیگر تعمیم می دهیم.

او درباره موضوعاتی که در این برنامه به آن ها پرداخته می شود، گفت: ما در مباحثی چون توسعه فردی، روابط جامعه زوجین، انتخاب همسر، برقراری رابطه صحیح با خانواده همسر، چگونگی گذر از معضل دخالت اطرافیان و… کار می کنیم زیرا که موضوعات بسیار مهمی هستند و این فرآیندی مغفول در کل جامعه است که هیچ دستگاهی به آموزش آن نمی پردازد و بالاخره ما باید خودمان شروع کنیم و به اندازه وسع و توانمان به کمک مردم بیاییم.

مرتضی یعقوبی در پایان درباره بخش‌های این برنامه عنوان کرد: «حال خوب اتفاقی نیست» یکی از بخش‌های این برنامه است که در آن درباره ضرورت ایجاد حال خوب در روابط بین زوجین گفتگو می‌شود و سیدعلیرضا مرتضوی کارشناس این بخش است. همچنین «شیرینی زندگی» با حضور هاجر سجاد عنوان یکی دیگر از بخش‌های این برنامه است که در آن از دیدگاه کودکان به مسائل و مشکلات بزرگترها نگاه شده است و تاثیر این مسائل در زندگی کودکان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این برنامه با اجرای ثریا بناکار و کارشناسی رضا ناظری روانشناس روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

برنامه «کام شیرین» کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ روانه آنتن می‌شود. بازپخش این برنامه روز بعد، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد و ۱۴:۰۰ خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است