تماشاخانه‌ دیوار‌ چهارم تا اطلاع ثانوی تعطیل شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۲
باانتشار بیانیه‌ای؛

تماشاخانه‌ دیوار‌ چهارم تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

تماشاخانه‌ دیوار چهارم، طی بیانیه‌ای به‌طور رسمی کناره‌گیری خود را از ادامه‌ فعالیت‌های نمایشی تا اطلاع ثانوی، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، تماشاخانه‌ دیوار چهارم طی بیانیه‌ای که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است به‌طور رسمی کناره‌گیری خود را از ادامه‌ فعالیت‌های نمایشی، تا اطلاع ثانوی را خبر داده است.

متن این بیانیه که در اینستاگرام منتشر شده، بدین شرح است: «امروز که مجالی برای چرایی نگاری نیست، تنها اشاره‌ صریح، به عبارت توضیح واضحات می‌تواند مشروح جامعی برای مهمترین تصمیمات دراماتیک ما در این بزنگاه باشد.

توجه در همراهی با اَکت دارای نتیجه‌ است، لذا با توجه به عدم همسویگی نفس تئاتر و گسستگی ارتباط در فضای امروز عرصه‌ نمایش، پیش از آنکه تسلیم شرایط وضعی و مقررات تکلیفی از نهادهای همیشگی شویم، توجه‌مان را به هدف همیشگی‌مان (تئاتر) نزدیک‌تر کرده و به همین جهت زیر سایه پرچم تئاتری که این روزها (به جبر زمان)، نشانی از اهتزاز ندارد با بی‌تفاوتی پناه نمی‌جوییم.

بخوانید تئاتر و دیوار چهارم در خط فکری‌مان هرگز نخواهد شکست؛ که اگر شکافی هم باشد، تنها دریچه‌ای است برای زدن حرف‌های بی واسطه‌تر در زمانی که باید.

چکیده‌ای در دسترس و نقل‌به مضمون شده از آندره آنتوان در باب مسئله‌ دیوار چهارم وجود دارد که می‌گوید: بهترین روش برای صحنه‌آرایی کاملِ یک نمایش آن است که صحنه به طور کامل و بدون توجه به وجود تماشاگر در تماشاخانه، آرایش شده و زمانی که دکور و میزانسن آماده شد، آنگاه کارگردان تصمیم بگیرد که کدام دیوار بهتر است برداشته شود… . امروز که چوب نگاه‌دارنده‌ نهال فکر دیوار چهارم، خود درحال رشد، در میان چرخِ کج‌رفتاری است، به تعلیق، از تئاتر (آنچه هویت ماست) کناره می‌گیریم تا ارزش غنچه‌های تازه روییده در گلدان‌های خشکمان را داشته باشیم، تا با جانی تازه بازگردیم.»

مجتبی کاظمی مدیر هنری و مدیر روابط‌عمومی تماشاخانه دیوار چهارم پیش تر به خبرنگار تئاتر صبا گفته بود که با توجه به اتفاقات اخیر، شرایط اجرا رفتن برای گروه‌های نمایشی مهیا نیست بنابراین طبق تعاملی که تماشاخانه دیوار چهارم با گروه‌های نمایشی داشت، آن‌ها دچار هیچ ضرر مالی به علت لغو اجراها نخواهند شد و تا مساعد شدن اوضاع هیچ نمایشی در این تماشاخانه بر صحنه نمی‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است