آغاز داوری آثار ششمین جایزه داستان سیمرغ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳

آغاز داوری آثار ششمین جایزه داستان سیمرغ

با پایان یافتن مهلت ارسال اثر به ششمین جایزه داستان سیمرغ، داوری آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه ادبی آغاز شده است.

به گزارش صبا، جمعه ۲۲ مهر ماه ۱۴٠۱ مهلت ارسال آثار به‌ ششمین جایزه داستان سیمرغ به پایان رسید و حال مرحله اول داوری داستان‌ های ارسالی به این جایزه ادبی آغاز و پیش‌‌بینی شده است که در نیمهٔ دوم آذر ماه، اسامی راه یافتگان به مرحله نیمه پایانی این جایزه ادبی اعلام شود.

جایزه ادبی داستان سیمرغ از سال ۹۴ به ابتکار انجمن داستان سیمرغ نیشابور و با مشارکت بخش خصوصی پایه‌گذاری شد و هدف از برگزاری این جایزه ادبی، کشف، معرفی و تولید آثار خلاق و برتر داستانی است.

ششمین جایزه داستان سیمرغ در ۲ بخش ملی (ویژه نویسندگان فارسی ‌زبان) و منطقه ای (ویژه نویسندگان نیشابوری) و با حضور ۶ داور کشوری برگزار می‌شود.

در این دوره ۶٠٠ نویسنده از داخل و خارج از کشور داستان ارسال کردند. که بیشترین داستان ‌ها به ترتیب از استان ‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، خوزستان و گیلان ارسال شده است، همچنین از کشورهای امریکا، انگلیس، افغانستان، تاجیکستان، مالزی، اتریش، سوئد و ترکیه داستان ‌هایی به دبیرخانه این جایزه ادبی رسیده است.

داستان‌ های رسیده در ۲ مرحله داوری می‌ شوند و اسامی داستان‌ های رسیده به مرحله دوم، پیش از داوری نهایی در وبلاگ، اینستاگرام و کانال تلگرامی انجمن داستان سیمرغ نیشابور با آدرس Simurgh_Dastan منتشر خواهد شد.

در این دوره، سه داور در بخش هیات انتخاب و سه داور در بخش هیات داوری حضور دارند. در بخش هیات انتخاب، سه نویسنده و صاحب نظر در زمینه ادبیات داستانی و نقد ادبی از نیشابور و خراسان حضور دارند و در بخش هیات داوری از سه نویسنده مطرح کشوری دعوت شده است.

برای رعایت عدالت در داوری ‌های اولیه و نهایی و نیز رفع هر گونه شائبه ‌ای، آثار به صورت کدبندی شده در اختیار داوران قرار گرفته است و تا هنگام داوری نهایی، هیچ ‌کس از هویت نویسندگان آثار برتر، اطلاعی نخواهد داشت.

بر اساس فراخوان، جوایز این جایزه ادبی در بخش ملی، تندیس سیمرغ و ۱۰ میلیون تومان به نفر برگزیده خواهد بود و به سه نفر شایسته تقدیر نیز لوح تجلیل و یک میلیون تومان اعطا خواهد شد. در بخش منطقه ‌ای (ویژه نویسندگان نیشابوری) به نفر برگزیده تندیس سیمرغ و پنج میلیون تومان و به سه نفر شایسته تجلیل نیز لوح قدردانی و یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبلاگ انجمن داستان سیمرغ نیشابور به نشانی www.simurgh-dastan.blogfa.com  مراجعه کنند.

مصطفی بیان مدیر انجمن و جایزه داستان سیمرغ نیشابور است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است