رابعه مدنی آشپزی یاد می‌دهد و خاطره می‌گوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵
در «مامان‌پز» رادیو صبا؛

رابعه مدنی آشپزی یاد می‌دهد و خاطره می‌گوید

برنامه جدید «مامان پز» با اجرای رابعه مدنی مادربزرگ سینمای ایران راهی امواج رادیو صبا می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «مامان پز» عنوان برنامه مستند جدیدی است که به جدول پخش پاییزی شبکه رادیویی صبا اضافه شده است. این برنامه با محوریت آشپزی و تغذیه سالم طرز تهیه غذاهای سنتی ایرانی را در فضای خاطره انگیز به مخاطبان ارائه می کند.

انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه گفت: هیچ مزه ای در دنیا، مزه دستپخت مامان آدم نمی شود. «مامان پز» برنامه ای مستند است، که با شعار با مزه های اصیل آشتی کنیم در قالب نمایش آشپزی نوه و مادربزرگ، روش تهیه غذاهای سنتی ایرانی را به مخاطبان رادیو صبا آموزش می دهد.

او افزود: در این برنامه رابعه مدنی ضمن توضیح روش تهیه غذاهای قدیم و جدید ایرانی به روایت داستان ها و خاطره گویی در فضای صمیمی می پردازد. داستان ها و نصیحت هایی که در زمان پخت غذاها برای شنوندگان روایت می شود به غذاها مزه و طعم می دهد و آن ها را نزدیک مزه غذاهای «مامان پز» می کند که در ذهن همه ما ماندگار شده است.

این تهیه کننده عنوان کرد: در این برنامه من به عنوان نوه مادربزرگ لحظه به لحظه طبخ یک غذا ایرانی را برای مخاطبان گزارش می کنم و در خلال این برنامه نکات جالبی درباره رسم و رسوم آشپزی و پذیرایی، فرهنگ آشپزی و وسایل آشپزی از کتاب «مستطاب آشپزی» یا «از سیر تا پیاز» به مخاطبان ارائه می شود.

شمس اللهی گفت: کتاب «مستطاب آشپزی» یا از «سیر تا پیاز» نوشته‌ نجف دریابندری مترجم ایرانی است که آن را با همراهی همسرش فهیمه راستکار، تالیف کرده است. این کتاب با زبان ساده و شیرین نویسنده، غذاپختن را به یک مشغله‌ جذاب با پایانی خوش تبدیل می‌کند، بازخوانی آن نیز برای شنوندگان جالب و شنیدنی است.

تهیه کننده «مامان پز» در پایان عنوان کرد: این برنامه روز پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ قدیمی ترین و اصیل ترین دستور پخت کباب تابه ای با کته از زبان مامان رابعه را به مخاطبان آموزش می دهد.

«مامان پز» روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است