«بچه‌های زیبا» درباره بچه‌های کار است/ قصد ساختن این فیلمنامه را دارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷
مسعود امین‌ناجی در گفتگو با صبا:

«بچه‌های زیبا» درباره بچه‌های کار است/ قصد ساختن این فیلمنامه را دارم

مسعود امین‌ناجی درباره نگارش کتاب فیلمنامه «بچه‌های زیبا» و تلاش برای ساخت آن در قالب اثر سینمایی توضیح داد.

مسعود امین‌ناجی بازیگر و نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا درباره ایده نگارش کتاب فیلمنامه «بچه‌های زیبا» که توسط انتشارات زرنوشت منتشر شده است، توضیح داد: از سال ۹۸ این داستان در ذهن من شکل گرفت و روی کاغذ آمد.

به گفته وی، ایده این فیلمنامه از شنیدن داستان زندگی یک کودک مهاجر از کشور همسایه شکل گرفت که برای زندگی بهتر از آنجا فرار می‌کند و در ادامه راه خود مجبور به دستفروشی می‌شود.

او ادامه داد: «بچه‌های زیبا» راجع به دستفروشی کودکان کار است که دولت برای سامان دادن به زندگی کودکان کار مجبور به جمع آوری آنها از سطح شهر و انتقال آن‌ها به سازمان‌های مربوطه می‌کند که در آنجا برای این کودکان اتفاقاتی می‌افتد و…

این نویسنده درباره ساخت این فیلمنامه اظهار کرد: قصد ساخت این فیلمنامه را دارم و اتفاقا برای ساختش با سازمان‌های مربوط مانند حوزه هنری، بنیاد سینمایی فارابی، صداوسیما و… صحبت کرده‌ام اما متاسفانه باوجود تجلیل‌نامه‌های داخلی و خارجی که این کتاب دریافت کرده است اما این نهادها به من گفتند که فیلمنامه شما در راستای سیاست‌های سازمان ما نیست یا شاید هم اعمال سلیقه در این تصمیم دخیل بوده است.

امین‌ناجی در پایان درباره اختصاص عواید فروش این‌ کتاب به کودکان نیازمند توضیح داد: من دوستان بزرگ زیادی دارم که البته لطف خدا بوده است که همیشه به من کمک کرده‌اند. در این راستا دوستان به من پیشنهاد داند که با مشارکت سازمان بهزیستی، کتاب را به فروش بگذارم و عواید آن را خرج کودکان نیازمند کنم. من نیز با کمال میل پذیرفتم و برای کار با کیفیت‌تر با آقای صارمی از اعضای انجمن کودک و رسانه صحبت کردم و ایشان هم برای تولید پادکست صوتی قبول زحمت کردند. طی گفتگوهایی که با طاقچه داشتم کتاب را هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت صوتی در طاقچه گذاشتیم که بچه های طاقچه یک کد ۶ ماه تخفیفی هم به من دادند که هزینه خرید این کتاب را نصف می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند با کد ZIBA50 این کتاب را با تخفیف ۵۰ درصد دریافت کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است