حفظ استقلال سینمای کوتاه تناقضی با رفتن به سینمای بلند ندارد/ سرمایه‌ها از دست نمی‌روند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۸
مهدی آذرپندار در گفتگو با صبا:

حفظ استقلال سینمای کوتاه تناقضی با رفتن به سینمای بلند ندارد/ سرمایه‌ها از دست نمی‌روند

مهدی آذرپندار درباره حفظ استقلال فیلم کوتاه و همراهی فیلمسازان برای ساخت فیلم بلند سینمایی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، ۲۶ مهرماه بود که خبر حمایت بنیاد سینمایی فارابی از سه فیلم منتخب دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد. در همین رابطه و اینکه چرا انجمن سینمای جوانان به عنوان متولی حفظ استقلال فیلم کوتاه مشوق فیلمسازان کوتاه به سمت سینمای بلند داستانی باشد با مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران صحبت کردیم که او در گفتگو با خبرنگار صبا گفت: قبلا نیز گفته‌ام و باز تکرار می‌کنم که معتقدم حفظ استقلال سینمای کوتاه تناقضی با رفتن فیلمسازان این حوزه به سینمای بلند ندارد.

آذرپندار افزود: این را هم باید اضافه کنم که ما در انجمن سینمای جوانان ایران مدرسه سینمایی هستیم و این مدرسه نمی‌تواند به درخواست‌های هنرجویان خود بی اعتنا باشد. باتوجه به اینکه بسیاری از بچه های کوتاه در رویای رسیدن به سینمای بلند هستند، ما هم ترجیح می‌دهیم که خودمان فیلمسازان را برای رفتن به سمت فیلم بلند همراهی کنیم.

وی ادامه داد: از نظر من حفظ کیان سینمای کوتاه به این صورت محقق می‌شود که سینمای کوتاه پیشنهاددهنده به سینمای بلند باشد نه اینکه از آن الهام بگیرد. این تاثیر گرفتن بیش از حد از سینمای بلند، مهم‌ترین مساله‌ای است که استقلال سینمای کوتاه را تهدید می‌کند.

دبیر سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره استقلال فیلم کوتاه عنوان کرد: با تمام این نکاتی که عرض کردم باید درنظر داشت که فیلم کوتاه باید مستقل باشد. به همین دلیل و برای حفظ و ارتقا و توسعه این استقلال به سراغ ایده ژانر رفتیم و یکی از سیاست‌های مهم جشنواره سی‌ونهم را هم بر همین اساس تنظیم کردیم تا فیلم کوتاه بتواند ایده فیلم های ژنریک را به سینمای ایران که ژانرها در آن بسیار نحیف است، پیشنهاد کند.

مهدی آذرپندار در پایان درباره منافات نداشتن حضور فیلمسازان فیلم کوتاه در سینمای بلند و حفظ سرمایه‌های فیلم کوتاه بیان کرد: مثل این می‌ماند که بازیکنان تیم ملی نوجوانان وارد تیم ملی جوانان شوند. آیا با این حساب سرمایه ما از دست رفته است؟ ما در همین زمینه کسانی مانند شهرام مکری، سعید روستایی و مهدی جعفری را داشتیم که در حوزه فیلم کوتاه، بهترین‌ها را ساختند و بعد به سمت سینمای بلند رفتند اما این به این معنی نیست که ما سرمایه‌های خود را از دست داده‌ایم. تمام تلاش ما این است که بتوانیم برای کسانی که به پختگی لازم رسیده‌اند، مسیر پیش رویشان را تسهیل کنیم تا بتوانند بهتر و زودتر به هدفشان برسند.

عکس خبر از امیرحسین غضنفری است.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است