محمود نظرعلیان از میراث‌داران سینمای ایران است/ مردی خستگی‌ناپذیر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱
بهمن ارک مطرح کرد؛

محمود نظرعلیان از میراث‌داران سینمای ایران است/ مردی خستگی‌ناپذیر

بهمن ارک در آستانه بزرگداشت محمود نظرعلیان در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره این هنرمند گفت.

محمود نظرعلیانبه گزارش خبرنگار سینمایی صبا، بهمن ارک کارگردان سینمای کوتاه و بلند داستانی درباه محمود نظرعلیان که مراسم بزرگداشت این بازیگر پیشکسوت در اختتامیه سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود، گفت: در فیلم سینمایی «پوست» با این بازیگر پیشکسوت همکاری داشتم و در این همکاری متوجه شدم چقدر این بازیگر، بزرگمرد و سینماگری‌ست که پس از این همه سال فعالیت باز هم سینما برای او جوان است و همچنان برای کار در سینما انگیزه دارد.

این فیلمساز تاکید کرد: محمود نظرعلیان هیچگاه برای پول کار نمی‌کند. او از افرادی بوده که دفتر انجمن سینمای جوانان را در شهرستان‌های مختلف تاسیس کرده و باید گفت این شخصیت از میراث‌داران سینمای ایران است.

او ادامه داد: این بازیگر هیچ موقع از کار کردن خسته نمی‌شود و حتی سر صحنه فیلم سینمایی «پوست» زمانی که سکانس‌های سختی را قرار بود، بگیریم، شاید ما یعنی دیگر عوامل خسته می‌شدیم اما محمود نظرعلیان همیشه با صبر و بردباری همراه ما بود و با کل گروه همکاری می‌کرد. آنقدر که این شخصیت همراه گروه «پوست» بود که هرگز چالشی در زمان فیلمبرداری با او شکل نگرفت. حتی زمان ساخت فیلم ما مجبور شدیم تقریبا یک ماه و نیم فیلمبرداری را متوقف کنیم و زمانی که برای بار دوم فیلمبرداری را آغاز کردیم آقای نظرعلیان برنامه‌های خود را برای این فیلم تغییر داد تا همچنان با ما همراه باشد. کاری که بسیاری از هنرمندان دیگر انجام نمی‌دهند.

این کارگردان درباره شخصیت و منش کاری محمود نظرعلیان تاکید کرد: باید بگویم پس از تجربه «پوست» زمانی که به آقای نظرعلیان فکر می‌کنم، نفس راحتی می‌کشم و اگر قرار بر این باشد که تا پایان عمرم فیلم بسازم اگر بدانم فردی مانند این بازیگر پیشکسوت حضور دارد همیشه از سینما راضی می‌مانم. چرا که شاید زمانی سینما برایمان کسل کننده شود اما وقتی به فردی مانند محمود نظرعلیان فکر می‌کنیم، انگیزه‌ای برای ادامه راه می‌شود و سینما را همیشه جوان می‌بینیم.

او افزود: محمود نظرعلیان با سینماگران بسیاری همکاری کرده است و همچنان نیز افراد زیادی هستند که علاقه‌مندند با این بازیگر همکاری کنند اما این میل بازیگران است که باعث حضورشان در سینمای کوتاه و جوان می‌شود و فردی مانند این بازیگر پیشکسوت همیشه حامی سینمای جوان بوده و همیشه نیز با صبر و حوصله در این پروژه‌ها حضور داشته و همراه فیلمسازان جوان بوده است.

کارگردان فیلم «پوست» در پایان درباره شکل درست حمایت از این بازیگران پیشکسوت عنوان کرد: متاسفانه حمایت درستی از این افراد صورت نمی‌گیرد و همیشه نگاه‌ها به سوی اشخاصی است که تمایلشان این است که فقط با بزرگان نشست و برخاست داشته باشند، اما باید بدانیم کار مهم این است که از افرادی حمایت شود که در تمام سال‌های فعالیت خود به فکر جوانان بوده‌اند چراکه این اقدام به افراد دیگر نیز یاد می‌دهد که حامی جوانان باشند. به همین دلیل می‌گویم از افرادی مانند محمود نظرعلیان باید حمایت ویژه‌تری رخ دهد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است