«پاس‌ گل» ویژه‌برنامه جام‌جهانی ۲۰۲۲ شبکه امید/ برگزیدگان عازم جام‌جهانی‌ کوچک می‌شوند

سعید شهبازی تهیه کننده و مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره برنامه «پاس گل» که از شهریور ۱۴۰۱ با حال و هوای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر بر آنتن شبکه امید رفته است، گفت: اولین دلیلی که «پاس گل» به عنوان برنامه تخصصی فوتبالی بر آنتن شبکه امید آمد، بحث جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر بود که تصمیم گرفته شد باتوجه به اینکه به جام جهانی نزدیک می شویم به عنوان اولین ویژه برنامه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی از ۹ شهریور ۱۴۰۱ پخش شویم.

وی درباره اینکه «پاس گل» با فاصله از جام جهانی پخش خود را آغاز کرده است، بیان کرد: دلیل اینکه به پیشواز رفتیم و از چند ماه قبل شروع کردیم این بود که در کنار اینکه اخبار و حاشیه های جام جهانی را پوشش دهیم، استعدادیابی نیز از نوجوانان سراسر کشور برگزار کنیم. این استعدادیابی یک سری چالش ها و پویش های هفتگی دارد که از سامانه تلوبیون صورت می گیرد. بچه های علاقمند به فوتبال استعدادهای خودشان را مثل دفاع کردن، روپایی زدن، فری استایل و… را در قالب فیلم ارسال می کنند و به صورت هفتگی برترین های این چالش ها انتخاب می شوند و به آنها جایزه تعلق می گیرد. از طرفی برگزیدگانی که توسط کارشناسان انتخاب می شوند در ماه آبان عازم مسابقه هایی با نام جام جهانی کوچک می شوند و در تیم باشگاه امید به عنوان نماینده ایران در جام چهارجانبه ای شرکت خواهند بود.

این تهیه کننده درباره بخش های مختلف توضیح داد و گفت: «پاس گل» به صورت روزانه قاب خبر دارد و یاسین معصومی که ۱۸ سال دارد این بخش را اجرا می کند. او به عنوان دبیر خبر برنامه، اخبار روز ایران و جام جهانی را اعلام می کند. پس از آن گفتگویی با مهمان داریم که اغلب آن ها پیشکسوتان فوتبال و چهره هایی هستند که سابقه بازی در تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال را دارند مانند محمد نوری، بهروز سلطانی، مرتضی فنونی زاده، سعید مراغه چیان، امین منوچهری و… البته یکسری از مهمانان ما کارشناسان و خبرنگاران ورزشی هستند که با این دوستان درباره وضعیت بازکنان تیم ملی، فوتبال داخلی، اخبار و حواشی جام جهانی گفتگو می کنیم.

وی ادامه داد: در آیتم جام جهانی نیز در هر قسمت گروه های مختلف جام جهانی را تیم به تیم معرفی می کنیم که تااکنون چهار گروه از آن ها معرفی شده اند. همچنین ویژگی های فوتبالی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور را هم بررسی می کنیم. بخش آخر هم چالش و پویش است که حمید دانایی در کنار خضاب به وضعیت فیلم های ارسالی اشاره می کنند، همچنین کلیپ هایی را که نوجوانان فرستادند، پوشش می دهیم.

مجری برنامه «پهلوون» درباره مجریان «پاس گل» گفت: در این برنامه هادی خضاب که خودش ۱۰ سال در شبکه های مختلف تجربه اجرا دارد، در همه بخش های «پاس گل» به عنوان مجری حضور دارد. همچنین دو مجری تازه کار داریم که اولین تجربه اجرای خود را آن هم در برنامه زنده پشت سر می گذارند. ما سعی کردیم کمکشان کنیم و بتوانیم مجریان خوبی بار بیاوریم.

شهبازی درباره تجربه همکاری با نوجوانان و جوانان اظهار کرد: به شخصه سال های سال است که با نسل جوان سروکار دارم چه در حوزه تدریس و مشاوره چه در اجرا و تهیه کنندگی در شبکه امید. تولید برنامه برای نوجوانان و همراه آنها لذت بخش است. آن ها نسل پرشور و پاکاری هستند فقط کافیست جدی گرفته شوند و خواسته هایشان درک شود.
وی درباره حمایت های صورت گرفته از سوی مدیران و استقبال مخاطبان تصریح کرد: قبلا در شبکه امید برنامه های فوتبالی داشتیم اما به این صورت در دل این حوزه نرفته بودیم. «پاس گل» با استقبال خوبی از سراسر کشور رو به رو شده است و علاوه بر آن پیشکسوتان فوتبال نیز با ما همراه شدند. حمایت مدیران شبکه به شدت روی این موضوع است که علایق و سلایق نسل جدید را پوشش، استعدادها را نمایش دهیم و رضایت آن ها را جلب کنیم.

مجری برنامه «برو پی کارت» درباره تاریکی و روشنایی ها در شبکه امید، گفت: ما با منابع محدود مواجه هستیم، شبکه امید از جهت اینکه نسبت به یک سری شبکه های قدیمی نوپاتر است، شبکه مظلومی است اما تیم های جوان و خلاقی دارد که با وجود کمبودهای مالی و امکانات، کارشان را به خوبی انجام می دهند. حتی شبکه ما استودیو مستقل ندارد و رایزنی های استودیو گرفتن از شبکه های دیگر هم دردسر دارد. میزبان ضبط برنامه «پاس گل» استودیوی شبکه جام جام است و آن ها در واقع به ما لطف کردند اما می گویم که من کم‌بیار نیستیم.

به گفته وی، مدت پیش تولید «پاس گل» دو هفته بیشتر نبوده است و همه هماهنگی ها و ساخت دکور و … در این زمان محدود انجام شد.

وی برای ارتقای کیفی تولیدات تلویزیون پیشنهاد داد: با توجه به تجربه هایی که در این سال ها کسب کرده ام، مهم ترین چیزی که باید روی آن مانور دهیم کار محتوایی و پژوهشی است. شبکه های قدیمی تر ما از دنیا خیلی عقب نیستند و بالاخره استودیوهای مجهز، امکانات و نیروهای متخصص دارند و سازمان از این جهت غنی است اما به پژوهش و غنی شدن برنامه ها از جهت محتوایی نیاز شدیدی داریم.

شهبازی در پایان عنوان کرد: تلاش می کنیم برنامه را پر قدرت تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ادامه دهیم و پس از آن جام جهانی کوچک را داشته باشیم تا ببینیم بعد از آن برای «پاس گل» چه اتفاقی خواهد افتاد.

«پاس گل» به تهیه کنندگی سعید شهبازی، کارگردانی علیرضا اسکندریان و اجرای هادی خضاب، یاسین معصومی و حمید دانایی است که از سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ پخش خود را آغاز کرده است. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱ در شبکه امید پخش می شود.

پگاه زارعی
انتهای پیام/