خبری از نمایشگاه در گالری‌های خصوصی نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۴

خبری از نمایشگاه در گالری‌های خصوصی نیست

امروز جمعه ۲۹ مهرماه گالری‌های خصوصی سطح شهر مطابق چند هفته اخیر نمایشگاهی افتتاح نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، گالری‌های سطح کشور جمعه هر هفته نمایشگاه‌های خود را افتتاح می‌کنند و میزبان مخاطبانی می‌شوند که برای سپری کردن آخر هفته خود و گالری‌گردی سری به این‌ نمایشگاه‌ها می‌زنند اما در چند هفته اخیر براساس شرایط سیاسی و اجتماعی کشور از جمعه ۱۱ مهرماه تا امروز که روز ۲۹ مهرماه را سپری می‌کنیم گالری‌های سطح کشور هیچ نمایشگاهی برگزار نکرده‌اند.

امروز جمعه ۲۹ مهرماه نیز با مراجعه به صفحه مجازی و سایت گالری‌ها و وبسایت‌های معتبر گالری‌گردی خبری از افتتاحیه نمایشگاه در گالری‌های خصوصی سطح کشور نیست در نتیجه، به نظر می‌رسد که همچنان تا اطلاع ثانوی گالری‌های تهران و شهرستان‌ها برنامه‌ای برای برگزاری نمایشگاه ندارند.

در این میان اما برخی نهادها نمایشگاه‌هایی برپا کرده‌اند که می‌توان به نمایشگاه عکس‌های امان‌الله طریقی با عنوان «طریقی؛ از عکاسخانه تا زاینده رود» اشاره کرد که امروز ۲۹ مهرماه با همکاری موزه هنرهای معاصر اصفهان در گالری اکنون اصفهان افتتاح می‌شود و تا ۶ آبان ماه ادامه دارد.

همچنین موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر این روزها میزبان نمایشگاه نقاشی‌های منوچهر موغاری با عنوان «صداقت» است که حاصل ماه‌ها بوم‌گردی این هنرمند در روستاهای ایران از سیستان و بلوچستان تا نیشابور و لرستان و… در قالب طراحی بافت‌های روستایی ایران در موسسه صبا به نمایش گذاشته شده است. این‌ نمایشگاه تا ۵ آبان ماه ادامه دارد.

نمایشگاه هنرهای تجسمی «نقشی از هنر» با حضور ۷۶ هنرمند تجسمی به سرپرستی سید صادق صفوی از ۲۹ مهر ماه به مدت یک هفته در نگارخانه آفرینش نقش در فرهنگسرای اشراق برگزار می شود.

ولی در این میان، موزه هنرهای معاصر تهران نیز که پیش‌تر با نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» تا ۲۸ شهریور ماه میزبان مخاطبان بود درحال‌حاضر به‌منظور آماده‌سازی برای نمایشگاه جدید تعطیل است.

این مدت زمان آماده‌سازی ابتدا ۲ هفته اعلام شده بود اما با گذشت حدود یک ماه هنوز خبری از نمایشگاه جدید موزه نیست.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است