پردیس سینمایی «بازار شهر» قم افتتاح شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۴
در سفر رئیس سازمان سینمایی به قم؛

پردیس سینمایی «بازار شهر» قم افتتاح شد

رئیس سازمان سینمایی در سفر به استان قم ضمن افتتاح پردیس سینمایی «بازار شهر»، از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید و در نشستی با مدیران تشکل‌های سینمایی و جمعی از فیلمسازان استان قم به پیگیری وضعیت سینمای استانی پرداخت.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، پردیس سینمایی «بازار شهر» با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل مؤسسه سینماشهر، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

این سینما دارای چهار سالن و ظرفیت ۵۵۰ صندلی سینما بود و به عنوان نخستین سینمای مدرن قم محسوب می‌شود.

در حاشیه افتتاح این پردیس سینمایی، رئیس سازمان سینمایی به ظرفیت سینماهای قم اشاره کرد و گفت: وجود این چهار سالن، قم را نسبت به استان‌های دیگر در وضعیت بهتری به لحاظ سینما قرار داده است.

خزاعی افزود: این سینما کامل‌ترین و به‌روزترین پردیس سینمایی قم به شمار می‌رود و با داشتن سه سالن با ظرفیت‌های متفاوت و یک سالن وی‌آی‌پی، مجموعه‌ای متفاوت در قم تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: پردیس سینمایی «بازار شهر» قم و سالن‌های در حال ساخت با استانداردهای جهانی برابری می‌کنند. این در حالی است که با افتتاح پردیس سینمایی «بازار شهر» قم، تعداد صندلی‌های سینمایی این استان به ۲۴۰۰ صندلی رسیده است.

بازدید رئیس سازمان سینمایی از باغ موزه دفاع مقدس قم

همچنین محمد خزاعی در ادامه سفر یک روزه خود به قم از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور هاشم میرزاخانی مدیرعامل مؤسسه سینماشهر، محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی و استان های سازمان سینمایی، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و جمعی از مسئولان استانی همراه بود، حجت‌الاسلام لقمان‌پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تشریح ویژگی‌های این باغ موزه پرداخت و خواستار حمایت مسئولان سازمان سینمایی برای تبدیل سالن آمفی تئاتر این مجموعه به سالن سینمایی شد.

رئیس سازمان سینمایی نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته اقدامات خوبی در حوزه بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده است، اظهار کرد: یکی از این اقدامات احداث باغ موزه‌های دفاع مقدس از جمله این اقدامات بوده است که نمونه‌های نخستین آن در تهران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این باغ موزه‌ها گنجینه‌ای برای حفظ، ضبط و ثبت ارزش‌های دفاع مقدس محسوب می‌شوند، افزود: این نوع موزه‌ها در دیگر کشورهای جهان نیز رایج بوده و نمونه‌هایی از آن وجود دارد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه این مرکز تنها یک مرکز نمایشگاهی و موزه‌ای نیست، عنوان کرد: نگاه علمی و دانشگاهی که در این باغ موزه وجود داشته است نگاهی ویژه و خاص است.

وی خاطرنشان کرد: نوآوری و خلاقیت در این مجموعه ، منجر شد تا خانواده‌ها و جوانان بتوانند ارتباط بهتری با باغ موزه برقرار کنند.

خزاعی با اشاره به درخواست مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبنی بر استفاده از ظرفیت سینمایی باغ موزه، تصریح کرد: این درخواست در مجموعه وزارت‌خانه نیازمند بررسی بیشتر است و کارشناسان سازمان سینمایی و مؤسسه سینماشهر باید تشخیص دهند که آیا می‌توان سالن آمفی‌تئاتر این مجموعه را به سالن سینمایی تبدیل کرد یا خیر.

وی ادامه داد: علاوه بر نظر کارشناسان سازمان، در صورتی با این درخواست موافقت می‌شود که تمامی فیلم‌های روز سینما در این سالن نیز اکران شود.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: افزوده شدن این مکان به ظرفیت سینمایی استان قم باتوجه به اینکه در این منطقه هیچ سالن سینمایی وجود ندارد، اتفاق قابل قبولی خواهد بود.

نشست مدیران تشکل‌های سینمایی و جمعی از فیلمسازان استان قم با محمد خزاعی

برگزاری نشست صمیمانه مدیران تشکل‌های سینمایی و جمعی از فیلمسازان استان قم با مسئولان سازمان سینمایی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سینمای ونوس از دیگر برنامه‌های این سفر بوده است.

سید محمد حسین هاشمی رئیس خانه سینمای مستند قم در این جلسه با اشاره به در پیش بودن همایش بزرگداشت یکصدمین سال باز‌تأسیس حوزه علمیه قم، گفت: در همین تاریخ به صورت همزمان جشنواره بین المللی فیلم ادیان نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: خواستار مسئولیت برگزاری این جشنواره با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و خانه مستند استان قم هستیم چرا که دفتر تاریخ شفاهی حوزه علمیه و مرکز اسناد انقلاب اسلامی دو حامی و بازوی محتوایی این مجموعه هستند.

رئیس خانه سینمای مستند قم در پایان مطرح کرد: در همین راستا به منظور پخش و انعکاس اخبار جشنواره با شبکه مستند نیز  تفاهماتی صورت گرفته است.

در ادامه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: آمادگی لازم برای صدور مجوز برگزاری جشنواره و حمایت‌های مالی و معنوی از برگزاری آن در مجموعه سازمان سینمایی کشور وجود دارد.

در ادامه نیز زهرا میری فیلمساز قمی با بیان اینکه برای فعالان حوزه فیلم های داستانی نیازمند یک محیط مشخص هستیم، خاطرنشان کرد: استان قم نیازمند خانه‌ای داستانی و انیمیشنی با بودجه‌ای مشخص و  به صورت دائمی است.

همچنین سید محسن موسوی نژاد رئیس انجمن پویانمایی استان قم نیز با اشاره به درخواست اتصال انجمن پویانمایی استان قم به تهران و بهره‌مندی از حمایت‌های بودجه‌ای تصریح کرد: در استان قم انیمیشنی درحال تولید است که ۶۰ درصد بودجه آن تامین و ۴۰ درصد آن باقیمانده است.

وی با بیان اینکه نیازمند حمایت برای تبدیل شدن استان قم به مرکز پویانمایی دینی و مذهبی کل کشور هستیم، یادآور شد: انجمن پویانمایی نیازمند ساختمان مجزا و مجهز برای انیمیشن است که تیم‌های مختلف در استان بتوانند مستقر و از امکانات تولید بهره‌مند شوند.

رئیس انجمن پویانمایی استان قم در پایان تاکید کرد: طرح برگزاری جشنواره پویانمایی کریمه را نیز در پیش داریم که نیازمند حمایت مادی و معنوی برای اجرای آن هستیم.

محمد خزاعی در پاسخ به وی نیز ابراز کرد: به منظور تکمیل انیمیشن در حال تولید در این استان، حمایت لازم از جانب سازمان سینمایی انجام خواهد شد.

رضا ابوذر رئیس انجمن سینمای جوانان قم، محمود الیاسی مدیر آموزشگاه سیمای مهان، هادی کریم‌خانی رئیس انجمن سینماداران استان قم، سید روح‌الله حسینی، سید مهدی میرغیاثی و داود جلیلی از فیلمسازان استان از دیگر چهره‌هایی بودند که در گفت‌وگوی صمیمانه با محمد خزاعی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است