استفاده از جوان‌ترها در جایزه پژوهش سال سینمای ایران/ به تئوری‌های جدید نیاز داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۱
امیررضا مافی با صبا مطرح کرد:

استفاده از جوان‌ترها در جایزه پژوهش سال سینمای ایران/ به تئوری‌های جدید نیاز داریم

دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران درباره رویکردهای این دوره از جشنواره توضیح داد.

امیررضا مافی دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره تمدید جایزه پژوهش سال گفت: پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران یک‌بار تمدید شده و این اتفاق در تمام ادوار مرسوم بوده است. ما مهلت یک ماهه داشتیم که پانزده روز آن را تمدید کردیم.

وی ادامه داد: تاکید بنده بر این بود که بچه‌هایی که در مقطع دفاع از کارشناسی ارشد و دکتری هستند، بتوانند از پایان نامه و رساله خود دفاع و آثار خود را برای ما ارسال کنند.

مافی درباره رویکرد خود در برگزاری این دوره از جایزه پژوهش سال سینمای ایران توضیح داد: یکی از اتفاقاتی که تلاش می‌کنیم تا به وقوع بپیوندد این است که در داوری، شورای سیاست‌گذاری و تیم اجرایی بیشتر جوان‌ترها و دوستان گام دومی کمک بگیریم و این دوستان حضور پررنگی داشته باشند. می‌خواهیم یک نسل جدیدتر جایزه پژوهش را برگزار کند که پویایی بیشتری داشته باشد. اگرچه وزانت استادانی که در ادوار گذشته حضور داشتند نیز مدنظر ما قرار دارد.

وی افزود: قطعا ما در حوزه پژوهش از استادان دانشگاه و مدیران گروه استفاده کرده‌ایم. مخصوصا در تیم داوران که در حال چینش آن هستیم همه دانشگاهی هستند. این که متر و معیار هر دبیری در دوره‌ای به چه صورت است به خود دبیر برمی‌گردد اما این به این معنی نیست که خیلی سلیقه‌ای است اما این‌طور هم نیست که ما بت‌هایی داشته باشیم و بخواهیم تنها به آن‌ها دست بیاویزیم و بگوییم فقط آن‌ها قدرت تشخیص دارند. در حوزه پژوهش و جایزه پژوهش واقعا یک حوصله‌ای لازم است. داوری این جایزه به دلیل تعداد آثاری که به دست ما می‌رسد و فاصله زمانی اندکی که برای انتخاب و داوری وجود دارد، حوصله بسیاری می‌خواهد که جوان‌ترها حتما می‌توانند مثمرثمر‌تر باشند.

وی در پایان گفت: دلایل من درباره میدان دادن به جوان‌ترها این است که واقعا تاثیر آن‌ها را به وضوح می‌بینیم و نکته پایانی اینکه ما به تئوری‌های جدید نیاز داریم و تئوری‌های جدید بیشتر از جوان‌ها برخواهد آمد. کسانی که از گام دوم انقلاب حرف می‌زنند و ایده‌های نویی دارند. ضمن حفظ میراث بزرگان سینمای ایران، از آن جوان‌ترها باید در حوزه پژوهش، جشنواره فیلم کوتاه و جشنواره فیلم فجر استفاده کنیم تا بتوانیم اتفاق‌های جدیدی رقم بزنیم.

عکس خبر از امیرحسین غضنفری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است