«تماشاخانه» را از جمعه بشنوید/ تدارک تئاتریِ رادیو جوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
حسین خلیل نژاد در گفتگو با صبا:

«تماشاخانه» را از جمعه بشنوید/ تدارک تئاتریِ رادیو جوان

برنامه رادیویی «تماشاخانه» با اجرای حسام خلیل نژاد جمعه ها از رادیو جوان پخش می شود.

حسین خلیل نژاد تهیه کننده برنامه رادیویی «تماشاخانه» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره این برنامه جدید و تخصصی که با موضوعیت تئاتر تهیه شده است، گفت: برنامه «تماشاخانه» با گزارش و اجرای حسام خلیل نژاد از جمعه ۱۹ مهر ماه ساعت ۱۶:۳۰ هر هفته از رادیو جوان پخش خواهد شد.

به گفته وی، در این برنامه با تهیه گزارش از پشت صحنه نمایش هایی که روی صحنه هستند و گفتگو با عوامل این نمایش ها و اجرای بخش کارشناسی درباره آن ها به موضوعات و چالش های مختلف حوزه تئاتر پرداخته می شود.

وی افزود: با توجه به خالی بودن جای یک برنامه تخصصی تئاتر در رادیو جوان و به دلیل اینکه نیروهای جوان زیادی در زمینه تئاتر و نمایش مشغول فعالیت هستند، با مشورت مدیران شبکه تصمیم به تولید این برنامه گرفتیم. در برنامه «تماشاخانه» سعی کردیم ریتم قابل قبولی داشته باشیم تا برنامه برای مخاطب خسته کننده نشود.

این برنامه ساز رادیو در توضیح بیشتر برنامه هنری جدید رادیو جوان عنوان کرد: این برنامه بخش استودیی کوتاهی دارد و اکثر بخش های آن به صورت محیطی ضبط می شود. در بخش استودیویی به اخبار حوزه تئاتر و نمایش می پردازیم و سعی می کنیم به حوزه شهرستان و استان ها نیز وارد شویم و اتفاقات مختلف تئاتر آن ها را زیر ذره بین قرار دهیم. با توجه به اینکه این برنامه از شبکه رادیو جوان پخش می شود، در بخش دیگری از آن نیز جوان های موفق و برتر در زمینه تئاتر را معرفی خواهیم کرد و با آن ها گفتگو می کنیم. علاوه بر این در برنامه «تماشاخانه» اصطلاحات تئاتری به صورت مختصر، مفید و گذرا معرفی می شوند، البته در این بخش حضور مخاطب عام را در نظر داریم.

تهیه کننده «تماشاخانه: توضیح داد: برای اجرای «تماشاخانه» از حسام خلیل نژاد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون دعوت شده است زیرا او شناخت و ارتباطات خوبی با عوامل نمایش ها دارد و در تهیه و تولید این برنامه به ما بسیار کمک کرده است.

خلیل نژاد درباره موضوعات قسمت های اول برنامه بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در ماه صفر هستیم و سه هفته اول پخش برنامه در این ماه قرار می گیرد سعی کردیم در قسمت های اول به نمایش های مناسبتی این ماه بپردازیم. برای قسمت اول که جمعه پخش خواهد شد سراغ نمایش «پشت دیوار عمارت» رفتیم. این نمایش یک کار مناسبتی به کارگردانی حمید ابراهیمی بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما و تلویزیون است. در این بخش برنامه با وی و شیوا خسرومهر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که یکی از بازیگران نمایش «پشت دیوار عمارت» است، گفتگو کرده ایم که به صورت گزارش پخش خواهد شد. اما این برنامه به یک نمایش خاص اختصاص ندارد و در ادامه به نمایش «خاتون» هم پرداخته شده است. در بخش کارشناسی آن نیز از زاویه های مختلف و جنبه های متفاوت به تئاتر پرداخته شده است و این هفته مهدی حامد سقاییان مدیر گروه بازیگری و کارگردانی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان کارشناس برای بررسی مسایل و موضوعات تئاتر در برنامه «تماشاخانه» حضور دارد.

این برنامه ساز رادیویی در پایان گفت: برنامه «تماشاخانه» در گروه جوان و اندیشه رادیو جوان تهیه و تولید می شود. تهیه، نگارش متن و صدابرداری آن را خود من برعهده دارم، اجرا و گزارشگری آن را حسام خلیل نژاد انجام می دهد و بسته های صوتی بخش های متنوع آن را احسان خزایی و فرانک ملکی مهیا می کنند.

ریحانه علی محمدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است