طرح اصلاح قانون تاسیس و نحوه اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی اولویت مجلس است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با صبا:

طرح اصلاح قانون تاسیس و نحوه اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی اولویت مجلس است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره تصویب کلیات طرح اصلاح قانون تأسیس و نحوه اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، یکشنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۱ بررسی طرح اصلاح قانون تأسیس و نحوه اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور مهدی رمضانی دبیرکل و سیدحسن سیدابراهیم مشاور دبیرکل در امور مجلس در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و کلیات آن به تصویب رسید.

در رابطه با این طرح گفتگویی با مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور داشتیم و او به خبرنگار صبا گفت: بیش از یک سال است که موضوع اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب یک طرح در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است. این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع داده شد و این مرکز فروردین امسال گزارشی از وضع قانون فعلی نهاد و پیشنهاد قانون جدید را به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

او ادامه داد: دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌ها نقطه‌نظرهایی داشتند و نمایندگان مجلس نیز نکات و اصلاحاتی نسبت به طرح پیشنهادی ارائه کردند. در نهایت موضوع در کمیته قانون نهاد در کمیسیون فرهنگی با مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی پیگیری و توافقی حاصل شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: این موضوع تاکنون در ۲ جلسه پیگیری شده است و در آخرین جلسه کمیسیون کلیات طرح به تصویب رسید و کمیسیون فرهنگی مجلس به کلیات طرح اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی رای مثبت داد. به امید خدا در جلسات آتی جزییات این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری خواهد شد.

به گفته وی، این موضوع پس از تصویب در کمیسیون نیز در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

او تاکید کرد: با وجود تراکم کاری در مجلس، این طرح اولین طرح اولویت‌دار کمیسیون فرهنگی است و این موضوع در هیات رئیسه نیز اعلام شده است و به امید خدا اگر این روند طی شود، امید اینکه به زودی در مجلس به تصویب برسد، وجود دارد.

رمضانی در پایان درباره اصلاحات طرح پیشنهادی توضیح داد: اصلاحات این طرح تا به تصویب نرسد، نمی‌توانیم درباره آن توضیح دهیم‌ اما سعی شده است اشکالاتی که در قانون فعلی وجود داشت چه در اداره نهاد کتابخانه‌ها و چه ارکان نهاد، منابع مالی و… در این طرح برطرف شود.

قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است