سند‌ همکاری مطبوعاتی و‌ رسانه‌ای ایران و ترکیه تدوین می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۵
در دیدار وزیر ارشاد با سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه مطرح شد؛

سند‌ همکاری مطبوعاتی و‌ رسانه‌ای ایران و ترکیه تدوین می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سخنگوی دولت ترکیه و رییس دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی به ترکیه سفر کرده است با فخرالدین آلتین سخنگوی ریاست جمهوری و رییس اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار بر عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی دو کشور، ضرورت دارد برای همگرایی در جهان اسلام در کنار هم باشیم و موفقیت هر یک، موفقیت دو کشور دوست و همسایه در منطقه قلمداد می شود.
محمدمهدی اسماعیلی افزود: ترکیه و ایران دشمنان مشترک دارند که تلاش می کنند کشورهای جهان اسلام کنار یکدیگر نباشند و ارتباط آن ها توسعه نیابد. سیاست دولت سیزدهم تعمیق ارتباطات همسایگی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان فضای مجازی و تلاش رسانه های غربی را مخدوش ساختن چهره جهان اسلام نزد افکار عمومی دانست و خاطرنشان کرد: رسانه های معاند سعی دارند چهره خشونت آمیز از اسلام نشان دهند. ایران و ترکیه می توانند با همکاری مشترک در این عرصه نقشه دشمنان را خنثی کنند.
در ادامه فخرالدین آلتین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و رییس دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به وزیر فرهنگ کشورمان گفت: امروز در جغرافیایی به سر می بریم که نیروهای خارجی امنیت منطقه را به خطر انداخته اند و همکاری دو کشور دوست و هم منطقه می تواند در حل این مسأله با تعمیق ارتباطات فرهنگی راهگشا باشد.
آلتین در پایان اظهار امیدواری کرد که سند همکاری دوجانبه مطبوعاتی و اطلاع رسانی ترکیه و ایران در سفر آتی روسای جمهور دو کشور به امضا برسد.

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ضیافت شام رییس جمهور ترکیه

همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن شرکت در ضیافت شام رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با او دیدار کرد.

دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی ۲۹ و ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ در استانبول برپاست.

سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که با عضویت ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است. سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است و اجلاسیه وزرای اطلاع‌رسانی این سازمان تاکنون یازده دوره آن برگزار شده است و دوازدهمین دوره آن در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است