اکثر عوامل ما دانشجو یا فارغ‌التحصیل سینما هستند/ توجه به رویکردهای جشنواره فیلم کوتاه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۸
علی اسدی در گفتگو با صبا:

اکثر عوامل ما دانشجو یا فارغ‌التحصیل سینما هستند/ توجه به رویکردهای جشنواره فیلم کوتاه

علی اسدی کارگردان ویژه برنامه جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره فرآیند تولید این برنامه و فضای امسال جشنواره صحبت کرد.

علی اسدی کارگردان ویژه‌برنامه سی و نهمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره این ویژه برنامه که این روزها حوالی ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می شود، مطرح کرد: این ویژه برنامه شامل  ۷ الی ۸ قسمت ۳۰ دقیقه ای است که در هر قسمت گفتگوهایی داریم و سعی می کنیم در آن به موضوعات مختلف سینمایی و نکات برجسته جشنواره امسال مثل ژانر و قالب های مختلف، محتواهایی تولید کنیم. گروه نویسنده ای داریم که درباره فیلم ها، ژانرها و… می نویسند و آیتم هایی را تولید می کنند. همچنین با منتقدان، هیات داوران، هیات انتخاب و فیلمسازان گفتگو می کنیم.

وی درباره موضوعاتی که در این ویژه برنامه به آن پرداخته می شود، عنوان کرد: گروه نویسندگان، کارگردان و فیلم ها را قبل از جشنواره دیدند و یادداشت هایی نوشتند، مثلا فهمیدیم که امسال در جشنواره به مقوله ژانر توجه ویژه ای شده است پس ما هم سعی کردیم به آن بپردازیم. یا مثلا دیدیم که برخی از آثار قاب مربع دارند یا در بوم های جغرافیایی مختلف فیلمبرداری شده اند، همچنین بسیاری از فیلم ها به زبان هایی مثل ترکی و کردی ساخته شده بودند. با همه این ها چیزهایی به ذهنمان رسید و گروه به توافقی رسیدند تا آیتم هایی را بنویسیم که بیشتر توجه اش به رویکرد فیلم هایی که امسال اکران شدند باشد و تحلیل درستی را ارایه دهد.

این سردبیر درباره چالش تولید محتوا در زمان کوتاه گفت: یکی از جدی ترین چالش های ما این بود که در جریان برگزاری جشنواره یک سری ها مخالف برگزاری این رویداد بودند و یکسری ها هم موافق بودند. درواقع بزرگترین چالش ما با خودمان بود. تمام تلاشمان را کردیم تا برای هر دو طیف احترام قائل شویم، به هر حال فیلمسازانی که انصراف دادند، راضی نیستند به آن ها پرداخته شود با اینکه فیلم های خیلی خوبی ساختند. البته فیلم هایی که حاضرند هم خوب هستند برای همین در توجه به آثار محدودیت نداشتیم و ما وقتی می گوییم احترام می گذاریم نباید پوشالی باشد.

صدر درباره عوامل تولید این ویژه برنامه اظهار کرد: گروه تولید ما نسبت به سینما دغدغه جدی دارند و خوش ذوق هستند. آن ها اکثرا دانشجو و یا فارغ التحصیل رشته سینما هستند. سعی کردیم گروهی تشکیل دهیم، فیلم ها را بیینیم و براساس موضوعاتی که انتخاب کرده بودیم، آثار را دسته بندی کنیم و تلاشمان بر این بود که آیتم ها در عین عامه پسند بودن، تخصصی باشند.

او در پایان درباره آثار سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: حسم می گوید جشنواره امسال از سال های گذشته فیلم های قوی تری دارد ک در سطح بالایی کار شده اند ایده های جذاب داشتند. صحبتی که با هیات داوران می کردم این بود که خوشحالند که در دوره ای که فیلم های متفاوتند و خوب ساخته شدند. حتی داوران به ما می کفتند ما وقتی فیلم ها را دیدیم ترسیدیم و این به خوبی نشان دهنده تنوع و کیفیت آوار جشنواره امسال است. آینده سینما را می توان با رقیبان جدی گرفت.

اجرای این ویژه برنامه شبکه مستند را مریم اسمی خانی بازیگر و کارگردان سینما بر عهده دارد که در سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از چهره های فعال و برجسته است.

پگاه زارعی

انتهای‌پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است