شخصی که جای براندو اسکار را رد کرد بومی نبود!

به گزارش صبا به نقل از یاهو، خواهران ساشین لیتل‌فدر بازیگر و فعال بومی آمریکایی در گفتگو با سان فرانسیسکو کرونیکل مدعی شدند که خواهرشان در واقع بومی آمریکا نبوده است.

لیتل فدر عمده شهرتش را برای رد کردن جایزه اسکار مارلون براندو در فیلم «پدرخوانده» در مراسم اسکار سال 1973 به دست آورده بود. او که چندی پیش در 75 سالگی از دنیا رفت در مراسم اسکار آن سال با لباس قبیله آپاچی روی سن رفته بود.

ترودی اورلاندی خواهر کوچکتر لیتل فدر، به کرونیکل گفت که ساشین لیتل فدر در یک دنیای فانتزی زندگی می کرد.

او افزود: بهترین راهی که می‌توانم برای جمع‌بندی عقاید خواهرم ذکر کنم این است که او یک دنیای فانتزی خلق کرد. او در یک دنیای فانتزی زندگی می کرد و در همین خیال هم از دنیا رفت.

اورلاندی به کرونیکل تاکید کرد: این یک دروغ است. پدر ما همانی بود که بود. خانواده پدرم از مکزیک آمده بودند و پدرم در شهر آکسنارد کالیفرنیا به دنیا آمده بود.

یکی دیگر از خواهرهای ساشین لیتل فدر با نام روزالیند کروز نیز گفت: این یک کلاهبرداری است. این برای میراث مردم قبیله نیز منزجر کننده است و توهین به والدین من است.

لیتل فدر که در 2 اکتبر در سن 75 سالگی درگذشت، زمانی که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از طرف براندو برای بازی در فیلم «پدرخوانده» رد کرد، لباسی از پوست گوزن پوشیده بود.

لیتل‌فدر، که نام اصلی او ماری لوییز کروز است، در سخنرانی 60 ثانیه‌ای خود در آن مراسم از دریافت جایزه از طرف براندو امتناع کرد و رفتار با بومیان آمریکایی در هالیوود را محکوم کرد که این حرف های او منجر به ترکیبی از فریادهای همراه با هو و تشویق تماشاگران در سالن شد.

انتهای پیام/