بیش از ۲۰۰ کتاب تخصصی در «کتاب و سینما» ارائه می‌شود/ استقبال از تئوری سینما | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹
در گفتگو با صبا مطرح شد:

بیش از ۲۰۰ کتاب تخصصی در «کتاب و سینما» ارائه می‌شود/ استقبال از تئوری سینما

نمایشگاه «کتاب و سینما» در ایام برگزاری سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران کتاب‌های تخصصی حوزه سینما را ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، این روزها سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری‌ست و در بخش جنبی این رویداد سینمایی نمایشگاه تخصصی «کتاب و سینما» با عرضه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه سینما، مدیریت تولید در سینما، ساخت فیلم، فیلمنامه، عکاسی، موسیقی، و… میزبان مخاطبان جشنواره است.

سیدجواد میرهاشمی مدیر انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران مسئول برگزاری این نمایشگاه تخصصی است.

در نمایشگاه تخصصی «کتاب و سینما» تخفیف کتاب‌های مربوط به انجمن ۲۵ درصد، کتاب‌های مربوط به سایر ناشران ۲۰ درصد است و همچنین تخفیف ویژه‌ای هم برای شهرستانی‌ها و مسئولان دفاتر انجمن سینمای جوانان در کل کشور درنظر گرفته شده است.

حسین ناظمی مسئول غرفه نمایشگاه کتاب پردیس سینمایی ملت در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: شکرخدا امسال از ۲۷ مهرماه در پردیس ملت مستقر شدیم و کتاب هایی ارائه کرده‌ایم که طرفداران خاص خود را دارند. از مسئولان فرهنگی، هنرمندان و… مخاطب ما هستند و در این چند روز کتاب های مختلفی ازجمله آثار انجمن سینمای جوانان، کتاب‌های مدیریت فیلم، ژانرهای مختلف و… را خریداری کرده‌اند.

او ادامه داد: در این ایام مخاطبان استقبال خوبی از کتاب‌ها داشتند اما روزهای آخر هفته باتوجه به استقبال بیشتر از جشنواره، به تبع فروش بهتری هم در حوزه کتاب تجربه کردیم.

این مسئول غرفه درباره ناشران حاضر در نمایشگاه اظهار کرد: اکنون بالای ۲۰۰ عنوان کتاب از ناشران شاخص داریم. ناشرانی ازجمله آبان که با انجمن سینمای جوانان ایران کار می‌کند، مرکز، بیدگل، تابان، گویا، چشمه، علمی و فرهنگی، سوره و… در این نمایشگاه کتاب‌های خود را عرضه کرده‌اند.

ناظمی در پایان درباره کتاب‌هایی که بیشتر مورد توجه مخاطبان واقع شده است، گفت: استقبال از کتاب‌های تئوری سینما و تدوین بیشتر است اما کم‌وبیش افراد دنبال کتاب‌های عکاسی هم هستند.

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۱ درحال برگزاری است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است