شروع اجراها در تئاترشهر/ «پاره‌هایی از چند زندگی» سالن قشقایی را باز کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
صبا خبر می‌دهد؛

شروع اجراها در تئاترشهر/ «پاره‌هایی از چند زندگی» سالن قشقایی را باز کرد

پس از تعطیلی چند هفته ای، تئاترشهر امروز 1 آبان‌ماه نمایش «پاره‌هایی از چند زندگی» را در سالن قشقایی به اجرا می‌برد.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، شرایط کنونی تئاتر در همه شهرها به ویژه شهر تهران به شکلی ضعیف اما برقرار است، در برخی از تماشاخانه ها تعداد محدودی نمایش اجرا می‌شود که طی مصاحبه با کارگردان‌ها و عوامل تئاتر در هفته گذشته، اکثر آن‌ها به دلیل همراه بودن با حال و هوای امروز جامعه و در دسترس نبودن فضایی برای تبلیغات، نمی‌خواستند نمایش خود را به اجرا ببرند.

نزدیک به یک‌ماه از تعطیلی تئاتر و اجراها می‌گذرد، اما تا این لحظه رونقی در فروش بلیت تئاتر شاهد نیستیم و صرفا نمایش‌هایی روی صحنه می‌روند که از قبل با سالن‌ها قرارداد داشتند و چاره‌ای جز اجرا ندارند.

حال مجموعه تئاتر شهر نیز پس از یک دوره تعطیلی، نمایش «پاره‌هایی از چند زندگی» ساخته شیوا دیناروند به نویسندگی کیانوش احمدی را از امروز ۱ آبان‌ماه ساعت ۲۰:۱۵ در سالن قشقایی روی صحنه می برد. «پاره‌هایی از چند زندگی» تا لحظه تنظیم این گزارش توانسته در شب اول اجرا، نیمی از بلیت‌ها را به فروش برساند، که در مقایسه با اجراهای دیگر رقم قابل توجهی است. نکته دیگری که باید بدان اشاره کرد این است که تئاترهایی که از قبل تبلیغات خود را آغاز کرده و سپس به این تعطیلی ها برخورد کرده بودند حال ناگزیر به طراحی اقلام تبلیغاتی جدید هستند (همانطور که در پوستر نمایش می بینید زمان درج شده مربوط به دوره قبلی اجراست) که هزینه مضاعفی را به آنها تحمیل می کند و انتظار می رود نهاد دولتی در این برهه به کمک آنها بیاید؛ آنهم در شرایطی که گروه ها فرصت اینستاگرام را هم برای تبلیغات از دست داده اند.

این در حالی است که اکنون فقط سالن قشقایی تئاتر شهر فعال شده است و نمایش‌های «پدر»، «شراره»، «شفیره» و نمایش کارگاهی «بین دو در» همچنان تصمیم به اجرا ندارند.

امیرعلی حسینی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است