تعطیلی فعالیت‌های موسیقی و بیکاری یک جامعه پرتعداد/ ارکستر سمفونیک تهران تمرین کرد

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، 26 روز از پایان ماه صفر می‌گذرد و همچنان هیچ خبری از کنسرت‌های موسیقی در سراسر کشور نیست.

اوضاع فعالیت های عمومی موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها این روزها نامساعدتر از همیشه است و اهالی موسیقی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند. ابتدا شیوع کرونا در 2 سال آسیب جدی به تمام بخش‌های هنری و ازجمله آن موسیقی و کنسرت وارد کرد و بعد از بهتر شدن اوضاع در ماه‌های عزاداری محرم و صفر قرار گرفتیم و هم اکنون نیز بعد از گذشت 26 روز از پایان ماه صفر همچنان خبری از هیچ فعالیت موسیقایی نیست. حتی با اینکه غالبا در شرایط خاص، کنسرت ها ابتدا از جزیره کیش کلید زده می شدند ولی اینبار از جزیره هم صدایی به گوش نمی رسد.

طبیعی است که در این اوضاع اقتصادی و مطمئن نبودن بخش‌های خصوصی، سالن‌دارها و کنسرت گذاران به دلیل ملاحظه برای بازگشت سرمایه خود، تمایلی به برگزاری مراسمی نداشته باشند و حتی شاید اگر اقدامی هم انجام دهند برای آنها بسیار حاشیه‌ساز باشد اما سوال اصلی این است که چرا بخش دولتی کاری انجام نمی‌دهد؟ البته بنیاد رودکی از زیرمجموعه های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی از دست اندرکاران امر موسیقی در کشور دیشب اول آبان تصاویری از تمرین ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان در تالار دهلوی منتشر کرد که این را می توان تنها فعالیت رسمی برای اهالی موسیقی در این روزها دانست.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، حوزه موسیقی مانند سایر حوزه‌های هنری کشور روزهای سخت کرونا، ایام عزاداری محرم و صفر، شلوغی‌های اخیر را تجربه کرده است و انتظار می‌رود که کمک و مساعدتی از سوی نهادهای دولتی برای احیای این حوزه مهم اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید

چراغ کنسرت‌های موسیقی همچنان خاموش است

انتهای پیام/