حمیدرضا افتخاری دبیر دومین جشنواره ملی مستند رادیویی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰

حمیدرضا افتخاری دبیر دومین جشنواره ملی مستند رادیویی شد

علی بخشی زاده معاون صدای صداوسیما دبیران دومین جشنواره ملی مستند رادیویی را منصوب کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، علی بخشی زاده معاون صدای صداوسیما طی حکمی حمیدرضا افتخاری را به عنوان دبیر دومین جشنواره ملی مستند رادیویی منصوب کرد.

در آیین اهدای احکام دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، معاون صدای صداوسیما ضمن قدردانی از حمایت پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما گفت: دستور رییس سازمان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره درباره تغییر وضعیت استخدامی افراد برگزیده این جشنواره، بسیار امیدبخش و نشان از توجه ویژه ریاست محترم سازمان به رادیو و این جشنواره در احیای ساختار مستند رادیویی داشت.

بخشی‌زاده ضمن تاکید بر اهمیت ساختار مستند تاکید کرد: باید تمام توان خود را در اختیار بگیریم تا جذابیت ساختار مستند به حداکثر ممکن برسد و از برنامه سازی راحت به سمت برنامه سازی فاخر برویم و در این راستا همانطور که یکی از شعارها و اهداف جشنواره کشف چهره های مستعد و اثرگذار برای سال های آینده رادیو و سازمان است، انتخاب افراد برگزیده نیز با بررسی لایه های دقیق صورت گرفته و آنچه ماحصل داوری ها بوده منجربه انتخاب افراد با استعداد در این جشنواره شده است. از این رو هدیه رییس سازمان باعث ایجاد حس امیدآفرینی در میان همکاران و برنامه سازان شد و در شبکه های رادیویی جنب و جوش خاصی برای این جشنواره و احیای قالب مستند رادیویی که در حال فراموشی بود، شکل گرفته است.

معاون صدا با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان برگزاری دور اول جشنواره اظهار کرد: شعار جشنواره مستند رادیویی «صدای واقعیت پژواک حقیقت» است و تفاوت این دوره با دوره قبل کارآمدتر شدن و عینیت بخشیدن بیشتر این سبک برنامه‌سازی در رادیو است که با تعریف محورها و موضوعات مختلف از جمله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، استقلال، همبستگی ملی، جهاد تبیین و هدایت فرهنگی، جمعیت، فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده، محیط زیست، شعار سال و پاسداشت زبان فارسی این هدف دنبال می شود.

وی تصریح کرد: ساختار این دوره با یک فضای پرنشاط و چابک طراحی شده است که با دبیری آقای حمید افتخاری مدیریت می شود.

بخشی زاده در پایان به جدول زمان‌بندی جشنواره اشاره کرد و با یادآوری اول بهمن ماه به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار از برنامه ریزی برای برگزاری آیین اختتامیه جشنواره همراه با کارگاه های آموزشی به مدت ۳ روز از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در مجتمع فرهنگی آموزشی زیباکنار خبر داد.

از سوی معاون صدا و طی حکم هایی امیر بیات به عنوان دبیر اجرایی و وحید اسدی به عنوان دبیر علمی دومین جشنواره ملی مستند رادیویی منصوب شدند.

در پایان این جلسه حمیدرضا افتخاری با معرفی مسئولان کمیته های مختلف، ضمن تشکر از فعالیت رجب سلمانی دبیر پیشین جشنواره، تلاش های گروه قبل را ریل‌گذاری برای حرکت سریع و با قدرت در این دوره دانست و ابراز امیدواری کرد که در این دوره هم مانند دوره قبل، همکاری همه بخش ها به صورت تیمی و منسجم خواهد بود و نتیجه ارزشمند و قابل قبولی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است