«مدرسه تلویزیونی ایران» صرفا شبیه‌سازی نیست/ می‌خواهیم صداوسیما مرجع مردم شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۵
در آیین رونمایی مطرح شد؛

«مدرسه تلویزیونی ایران» صرفا شبیه‌سازی نیست/ می‌خواهیم صداوسیما مرجع مردم شود

آیین رونمایی از طرح تحولی مدرسه ایران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و رییس‌سازمان صداوسیما صبح امروز ۲ آبان ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، آیین رونمایى از طرح تحولى «مدرسه تلویزیونى ایران» با حضور معاون سیما محسن برمهانی، وزیر آموزش و پرورش یوسف نوری، رییس سازمان صداوسیما پیمان جبلی، مدیر «مدرسه تلویزیونی ایران» علی عبدالعالی، معاون صدا علی بخشی زاده و تهیه کننده «مدرسه تلویزیونی ایران» هادی خدادای صبح امروز ۲ آبان ماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش هاى بین المللى صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این آیین رونمایی آیات قرآن کریم قرائت شد و با اجرای سیاوش عقدایی و پخش تیزر، مخاطبان همراه با این همایش شدند.

«مدرسه تلویزیونی ایران» صرفا یک مدرسه شبیه سازی شده نیست

در ادامه معاون سیما محسن برمهانی در جایگاه سخنران حاضر شد و درباره آیین طرح تحولی «مدرسه تلویزیونی ایران» عنوان کرد: شاید دو – سه روز از بیست‌ویکمین سالگرد تاسیس شبکه آموزش می گذرد. در این آیین هم طرح تحولی «مدرسه تلویزیونی ایران» را معرفی و برگزار می کنیم و هم سالروز افتتاح شبکه آموزش را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: طرح تحولی «مدرسه تلویزیونی ایران »از۱ مهر ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و از حضور به عمل رساندن رییس سازمان صداوسیما پیمان جبلی و همچنین دانش آموزان و معلمان تشکر می کنم. همچنین از رییس پیشین شبکه آموزش احمدی افضلی برای اینکه این اتفاق را رقم زدند، قدردانی می کنم.

معاون سیما اظهار کرد: «مدرسه تلویزیونی ایران» صرفا یک مدرسه شبیه سازی شده و مجازی نیست، بلکه رسانه ها از آن به عنوان کلاس درس یاد می کنند. وقتی موضوعی مانند آموزش را در قاب تلویزیون بیاوریم و آن را با عنصر سرگرمی و جذابیت آمیخته کنیم، می توانیم عدالت آموزشی را محقق کنیم. حرکت این مدرسه تلویزیونی به سمت جذابیت و سرگرمی است و بر آن تاکید می شود، برای همین عنصر بازی را بیشتر از مدارس در این مدرسه تلویزیونی داریم. ما عنصر سرگرمی را افزایش می دهیم و این گونه حجم بیشتری از دانش آموزان، معلمان و خانواده های آن ها استفاده خواهند کرد و در نهایت به عدالت آموزشی دست پیدا می کنیم.

وی در پایان انتظارات خود را اینگونه بیان کرد: دو توقع از عوامل و راه اندازان طرح تحولی «مدرسه تلویزیونی ایران» دارم. یکی این است که هم افزایی را با بستر تلوبیون و فضای مجازی را به سوی تعاملی شدن پیش ببرند و دوم آنکه هرچه سریع تر، متوسطه دوم را به این مدرسه اضافه کنند تا ۱۲ پایه را با هم دیگر داشته باشیم.

در ادامه نمایش طنز دیگری با هنرنمایی معلمان مدرسه تلویزیونی ایران اجرا شد.

اگر آموزش با سرگرمی آمیخته شود، دانش آموزان از خوشحالی می ترکند

مدیر «مدرسه تلویزیون ایران» علی عبدالعالی در ادامه بر صحنه آمد و مطالبی را ارائه کرد: پدیده ای در فیزیک به نام رزونانس وجود دارد. در واقع اگر جامعه مخاطب را خوب بشناسیم و بفهمیم فرکانس ذاتی آن ها چیست و محتوایی را متناسب با همان برایشان تولید کنیم، آن ها از خوشحالی می ترکند مثل همان پدیده رزونانس. اگر دانش آموزی که سر کلاس است، سرش گرم شود، محتوا در ذهنش به خوبی جا می افتد. در این مدرسه تلویزیونی یادگیری بدون درد و خوشمزه است. بچه های ایران لیاقت دارند بهترین محتواها به دستشان برسند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان در دوره تحولی به معنای عمیق دغدغه عدالت دارد و یکی از جلوه هایش عدالت آموزشی است. رییس سازمان صداوسیما پیمان جبلی بیشتر از ۵ ساعت نشستند و موضوعات این طرح را شنیدند، وی با آرامشی به من فرمودند زمانی که سفیر ایران در تونس بودم برای دانش آموزان آنجا آزمایشگاهی را تجهیز کردیم تا بهتر یاد بگیرند برای همین اصول علمی را از تجربه خود برایمان توضیح دادند، به نظرم تلفیق نگاه پیمان جبلی و وزیر آموزش و پرورش یوسف نوری به شدت به شرایط کنونی کمک می کند. محتوا به دست بچه های ایران برسد عالیست.

استادم برای یاد دادن عربی، ما را بازیگر تئاتر کرد

پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار کرد: خیرمقدم می گویم به میزبانان این آیین، ما خادم شما هستیم. تدریس من به ۳۱ سال پیش بازمی گردد من در راهنمایی معلم درس عربی بودم. گاهی اوقات برای کارهای بانکی و کار در سطح شهر می روم و می بینم جوانی می آید و سفت مرا در آغوش می گیرد و می گوید من دانش آموز شما بودم، یادتان است برای ما نمایشنامه «دزد و بانک» را می گذاشتید، آن کلاس یکی از بهترین کلاس های ما بود. وقتی این ها را می شنوم بسیار لذت می برم.

رییس سازمان صداوسیما ادامه داد: ما در دوره راهنمایی استاد عربی داشتیم که نامش حیادار بود. او برای یاد دادن عربی، ما را بازیگر تئاتر کرد. در واقع به دلیل آن معلم هنرمند و شیوه هنرمندانه اش بود که من به این درس علاقه‌مند شدم. مدرسه تلویزیونی ایران از تمام ظرفیت های علمی، هنری و جدید در دنیا و ایران و همچنین با بهره بردن از تجربه بهترین معلم ها استفاده می کند تا نقاط مختلف ایران بتوانند از بهترین معلمان استفاده کنند.

جبلی اظهار کرد: علی عبدالعالی در اوایل تابستان که این طرح را ارائه دادند به من گفتند برای این کار به ۳ شبکه نیاز دارم و ۲۰۰ میلیارد هم به من پول بدهید. خداراشکر می کنم در دوره جدید سازمان در خدمت او به عنوان مدیر شبکه آموزش هستیم، سقف آرزوها و اهداف عبدالعالی بسیار بالا است و ما حالا حالا ها باید بدویم تا به وی برسیم.

می خواهیم صداوسیما به کارکرد اصلی اش بازگردد

وی در پایان خواستار حمایت شد و عنوان کرد: نمایندگان مجلس وزیر و همه دوستان ما تا دست به دست هم ندیم این کار انجام نمی شود. باید با دستگاه های تاثیرگذار مانند مجلس و دولت با همین عزم و اراده پای کار بیایند، درست است که بازه زمانی طول می کشد اما می خواهیم صداوسیما به کارکرد اصلی ش بازگردد و به معنای واقعی مرجع مردم و صحنه گفتگو، کلاس آموزشی و تریبون حل مسائل باشد. وظیفه خود را انجام می دهیم، همچنین از میزبانی دانش آموزان، خانواده معظم شهدا و المپیادی ها تشکر می کنم و امیدوارم موفق باشید.

در ادامه هیات اهدای جوایز بر صحنه آمدند و از المپیادی ها و خانواده های شهدا قدردانی کردند. همچنین علی عبدالعالی آزمایش شیمی برای دانش آموزان انجام داد و شور و نشاط را به جمعیت بازگرداند.

هویت در کنار عدالت

یوسف نوری در ادامه به جایگاه سخنران آمد و گفت: امروز در سازمان برنامه و بودجه توضیح دادم که در دنیا شبکه های آموزشی دولتی هستند و بودجه خوبی دارند اما هیچ کدام چنین شبکه ای ندارند. شما می گویید این مدرسه تلویزیونی عدالت آموزشی را محقق می کند من می گویم هویت هم میسر می کند. قدمت برنامه های آموزشی بسیار است به خاطر دارم که سازمان ملل در رادیو ۴۰ سال پیش چنین کاری را انجام داد اما ما در کرونا تواناییمان بروز پیدا کرد و توانستیم محدودیت ها را تبدیل به فرصت کنیم. بچه های ما در زیست بوم دیگری قرار گرفتند و می توان با روش های جدید براساس نیازهای آنها اقدامی انجام دهیم. جامعه ما تشنه این کار است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم تعاملی کنیم و برای هر دانش‌آموز براساس اقتضای استعدادشان محتوای متناسب تولید کنیم. درواقع استعدادیابی هم داشته باشیم. در دورانسند تحول بنیادین نیز اشاره شده که صداوسیما این بسترها را فراهم کند. پیش تر رسانه ملی دانشگاه بود اما اکنون سازمان بزرگ تعلیم و تربیت ایراناست، امیدوارم این طرح تداوم پیدا کند. از بچه های المپیادی می خواهم این شبکه را نگاه کنند و آنچه را که به ذهنشان می رسد، برای بهبود این شبکه پیشنهاد دهند.

علیرضا منادی در پایان مرسم با بیان خاطره ای عنوان کرد: این طرح نو را در تلویزیون تبریک می گویم. از نخبگان و مردم می خواهم قانون جدید جهش دانش بنیان را بخوانید، قول می دهم همه پول دار شوید. تمامی قوانین بیمه، گمرکی و محدودیت ها برداشته شده است و فرآیند تبدیل دانش به محصول و تجاری سازی آن آسان تر شده است. همچنین این طرح به ثروت اندوزی کمک می کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است