تئاتر کودک با ۶ اثر در تهران روی صحنه است/ جای خالی مخاطب | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
صبا گزارش می‌دهد؛

تئاتر کودک با ۶ اثر در تهران روی صحنه است/ جای خالی مخاطب

وضعیت اجراهای تئاتر کودک و نوجوان در هفته اخیر رو به بهبود است اما تغییری در میزان بلیت فروشی حاصل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، با گشایش برخی از سالن‌های تئاتر در هفته اخیر ولی هنوز شاهد فروش قابل توجه آثار نیستیم و از سوی دیگر همچنان اهالی تئاتر در دو بخش موافق و مخالف اجرا در موقعیت کنونی هستند و برای اجرا رفتن تئاتر نقدهای بسیاری را شاهد هستیم.

گذشته از تئاتر حرفه‌ای، اجراها در هفته اخیر برای رده کودک و نوجوان در تماشاخانه‌های تهران برقرار است و عوامل آن‌ها معتقدند این رده سنی مانند رده بزرگسال نیست و محدودیتی برای اجرای آن‌ها وجود ندارد و حتی اجرا رفتن این دسته از نمایش‌ها را لازم و ضروری می‌دانند. لازم به ذکر است وضعیت تبلیغات مجازی و محیطی برای تئاتر همچنان نیمه فعال است و برخی از نمایش‌ها درحال حاضر از طریق پیامک یا فروش بلیت حضوری به جذب مخاطب می‌پردازند؛ در صورتی که در گذشته اصلی ترین دریچه برای تبلیغ تئاتر اینستاگرام بود.

و اما این روزها نمایش‌های «نیم وجبی» به کارگردانی علیرضا دهقانی، «گربه و موش دم بریده» به کارگردانی سینما نورائی، «هدیه سحرآمیز» به کارگردانی مهدی خجستگی، «لافکادیو» به کارگردانی احمد تیموری و «کلوچه جادویی» به کارگردانی عباس قاصدزاده، این هفته و نمایش «چوپان و چوب جادویی» به کارگردانی محمد حسین داداش‌نیا هفته آتی در تماشاخانه‌های شهر تهران اجرا می‌روند.

بلیت‌فروشی این نمایش‌ها با وجود اینکه اکثرشان در چند روز آینده اجرا می‌روند، تا لحظه تنظیم این گزارش ضعیف دیده می‌شود و نیمی از آن‌ها بلیت‌ها را همراه با تخفیف به فروش می‌رسانند و این خود نشان دهنده این است که نمایش های کودک هم در شرایط کنونی مخاطب چندانی ندارند.

امیرعلی حسینی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است