آیا اسلحه می‌تواند قهرمان را رستگار کند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰
معرفی کتاب؛

آیا اسلحه می‌تواند قهرمان را رستگار کند؟

رمان «عشق و اسلحه» نوشته جنیفر کلمنت با ترجمه میچکا سرمدی به همت نشر چشمه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، رمان «عشق و اسلحه» نوشته جنیفر کلمنت با ترجمه میچکا سرمدی به همت نشر چشمه به چاپ رسیده است.

در توضیح این رمان آمده است: «کلمنت در عشق و اسلحه راوی نوجوانی را برمی‌گزیند که با مادرش در یک اتومبیل کهنه در محوطه‌ کنار کاروان‌های اقامتی زندگی می‌کند. مادر به فلوریدای امریکا آمده و قرار بوده فقط با این ماشین یک توقف کوتاه داشته باشد، اما توقف چهارده سال طول کشیده. دختر او راوی روابط‌شان با آدم‌هایی مانند خودشان است. طردشدگانی که در آن محوطه‌ بزرگ زندگی می‌کنند. از سویی در نزدیکی ماشین‌شان منطقه‌ای پر از تمساح وجود دارد که ثروتمندان با اسلحه برای شکارشان می‌آیند. این میان حضور یک مرد همه‌چیز را دگرگون می‌کند، مردی که می‌خواهد مقابل شر بایستد، مقابل اسلحه، و رمان تبدیل می‌شود به روایتی شگفت‌آور از عشق و خشم و میل به اسلحه. آیا اسلحه می‌تواند قهرمان را رستگار کند؟»

جنیفر کلمنت نویسنده‌ آمریکایی ـ مکزیکی شناخته‌شده‌ روزگار ماست که استاد روایت طردشدگان و حاشیه‌نشینان است. رمان «دعا برای ربوده‌شدگانِ» او پیش از این به فارسی منتشر شد و اقبال یافت. «عشق و اسلحه» مشهورترین اثر این نویسنده تا امروز به شمار می‌آید که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

کلمنت اولین رییس زن انجمن جهانی پِن نیز محسوب می‌شود.

مترجم در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «عشق و اسلحه داستانی است مسحورکننده درباره خانواده، اجتماع، خشونت و عشق که از دریچه نگاه دختر نوجوان تیزبینی بیان‌ می‌شود که خود به اجبار داستانی عجیب را زندگی می‌کند.

کتاب روزنه کوچکی باز می‌کند برای دیدن انسان‌هایی که هرروز تا زانو در پس‌مانده‌های سمی فرهنگ اسلحه در امریکا فرومی‌روند، آن‌ها شاید فرزندان فراموش‌شده امریکا باشند، اما پس از خواندن این رمان دیگر هرگز آن‌ها را از یاد نخواهید برد.

تراژدی آرام کلمنت تکان‌دهنده است و غم‌انگیز با چاشنی شیرینی از عشق. داستان پُر است از شخصیت‌هایی که تا مدتی طولانی پس از پایان کتاب در ذهن‌تان باقی خواهند ماند.»

«عشق و اسلحه» در ۲۴۶ صفحه با قیمت ۱۰۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است