«اطلس هنرمندان مازندران» و بانک اطلاعاتی برای مخاطبان/ جلدهای بعد در راه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۸
علیرضا صبوری با صبا مطرح کرد:

«اطلس هنرمندان مازندران» و بانک اطلاعاتی برای مخاطبان/ جلدهای بعد در راه است

علیرضا صبوری گفت که طی سه جلد کتاب به تحقیق و پژوهش درباره هنرمندان استان مازندران پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا ، کتاب «اطلس هنرمندان استان مازندران» تالیف علیرضا صبوری به همت انتشارات جامخانه به چاپ رسیده است.

این کتاب در جلد اول خود به شرح زندگی و آثار و احوال هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون این مازندران پرداخته است.

علیرضا صبوری در گفتگو با خبرنگار صبا اظهار کرد: کتاب «اطلس هنرمندان مازندران» از علایق پژوهشی سالیان دور من نشات می گیرد. بنده پیش‌تر نیز چند کتاب پژوهشی تالیف کردم و دو دوره هم پژوهشگر برتر شدم اما از آنجایی که یک فیلمساز مازندرانی هستم، تصمیم داشتم کتابی درباره هنرمندان تالیف کنم که به عنوان یک بانک اطلاعاتی کاربرد هنری داشته باشد.

صبوری در ادامه افزود: این علاقه در واقع از اوایل دهه هفتاد در من آغاز شد. زمانی که کتاب «تاریخ سینمای ایران» اثر ماندگار زنده یاد مسعود مهرابی را مطالعه می کردم و در آنجا شناسنامه فیلم های سینمایی و پوسترهایشان گنجانده شده بود. مطالعه آن کتاب برایم لذتبخش و جالب توجه بود چرا که با عوامل تولید تعداد زیادی از فیلم های سینمایی در یک کتاب آشنایی حاصل می کردم. سالیان بعد که چند تله فیلم و سریال ساختم و به فعالیت های پژوهشی هم روی آوردم، ضرورت تالیف این کتاب در ذهنم نقش بست.

کارگردان فیلم کوتاه «مای سا» بیان کرد: این کتاب کاربردهای مختلفی دارد. هم برای فیلمسازان و تهیه کنندگانی که برای ساخت فیلم به استان مازندران می آیند و هم خود اهالی هنر این استان که برای ساخت فیلم به دنبال هنرمند مدنظر خود هستند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب با رزومه و فعالیت های هنری هنرمند مدنظر خود آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: ما در روند پژوهش این کتاب به هنرمندانی رسیدیم که جزو هنرمندان شاخص سینما، تئاتر و تلویزیون در سطح ملی و استان بودند و بدرود حیات گفتند. از این نظر تصمیم برآن شد که جلد اول را به هنرمندان در گذشته اختصاص دهیم.

این فیلمساز تصریح کرد: «اطلس هنرمندان مازندران» به عنوان پژوهش برتر تحقیق و پژوهش وزارتخانه معرفی شد و تحت عنوان پایگاه فرهنگ و هنر مازندران در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد بارگذاری شده بود. همچنین خلاصه رزومه تمامی این هنرمندان در کتاب فاخر دانشنامه مازندران و تبری به چاپ رسیده است.

صبوری در پایان از چاپ جلدهای بعدی این کتاب خبر داد و گفت: در جلد دوم زندگینامه سینماگران و در جلد سوم هم اهالی تئاتر و تلویزیون معرفی خواهند شد. چیزی قریب به ششصد هنرمند مازندرانی در این سه جلد معرفی شدند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000